Blackberry se scufunda mai repede decat Titanicul
blackberryactiuniprofitpierderi
Blackberry nu a fost prea apreciata pe Wall-Street dupa ce a publicat cifrele despre pierderile inregistrate, dar mai ales, dupa ce a refuzat sa dea date specifice despre vanzarile de smartphone-uri. Acestea sunt semne ca redresarea companiei nu merge asa cum sperau actionarii.
Producatorul canadian de telefoane a pierdut 84 de milioane de dolari in primul sau trimestru fiscal alaturi de 4 milioane de abonati. Analistii au fost dezamagiti si de estimarile companiei legate de pierderile pe acest trimestru. Astfel ca actiunile au cazut cu 28% sau 4,02 dolari pana la 10.46 de dolari.
Thorsen Heins, CEO-ul Blackberry, a avertizat analistii in timpul prezentarilor sale spunand ca schimbarile au nevoie de timp. “Daca te uiti la Blackberry, astazi, suntem o companie mai eficienta. Suntem increzatori in succesul pe care transformarea ce se va intampla in urmatorii ani. Facem un lucru bun”, a spus Thorsen, citat de Los Angeles Times.
Desi acesta este trimestrul in care Blackberry a iesit in piata cu sistemul propriu de operare, Blackberry 10, semnele arata ca producatorul inca se mai chinuie sa isi faca loc in piata, o piata pe care inainte era lider. Acum, canadienii incearca sa faca fata concurentei facute de Apple si restul producatorilor care folosesc ca sistem de operare Android-ul.
“Nu cred ca cineva este fericit cu privire la evolutia Blackberry. Poate doar concurenta este fericita. Serios vorbind, asteptarile noastre s-au cam diminuat dupa ce am vazut cifrele pe primul trimestru”, a declarat Jeff Kagen, un analist din industria tehnologiei.
Analistii se asteptau la un profit ajustat de 8 centi pe actiune, la niste venituri de 3,37 miliarde de doilari, potrivit estimarilor facute de Bloomberg. In timpul aceluiasi trimestru din anul trecut, Blackberry a pierdut 518 milioane de dolari, sau 99 de centi pe actiune la venituri de 2,8 miliarde de dolari.