Aproape nicio casa fara servicii de televiziune
abonati tvancomstatistici ancomgrindeanu
In 2017, s-a inregistrat o crestere cu aproape 3% a numarului de abonati la servicii de retransmisie TV furnizate contra-cost, pana la 7,45 de milioane.
In mediul urban, rata de penetrare era de 103,9 la 100 gospodarii, in timp ce, in mediul rural, era de 94 la 100 gospodarii.
In functie de numarul de abonati, la sfarsitul anului 2017, liderul pietei de servicii TV avea o cota de piata de 48%, principalul competitor 20%, urmatorul competitor 18%, ceilalti furnizori insumand 14%.
Din numarul total de 7,45 de milioane de abonati, cei mai multi (5 milioane) sunt abonati prin retele de cablu (+5% fata de 2016), 2,3 milioane sunt abonati prin retele satelit - DTH (-4%), iar 120.000 sunt abonati prin IPTV.
In mediul urban, serviciile TV cu abonament sunt receptionate indeosebi prin retele de cablu (82% dintre abonati), urmate de receptia prin satelit - DTH (15%).
In schimb, in mediul rural, sunt utilizate mai mult retele satelit de tip DTH (54%), iar cele de cablu sunt utilizate de 45% dintre abonati.
Cele 4,7 milioane abonamente in format digital reprezentau 63% din totalul abonatilor la servicii de retransmisie TV.
Desi numarul lor este in scadere, abonamentele prin retele satelit - DTH aveau o pondere de 49% in numarul total de abonamente in format digital, cele prin cablu digital 48%, iar abonamentele prin IPTV reprezentau 3%.
Raportul de date statistice privind piata de comunicatii electronice din Romania pentru anul 2017 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligatia de a transmite catre ANCOM valorile indicatorilor corespunzatori categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013.
Citeste si:
Brandul Google valoreaza 302,1 miliarde de dolari. Apple 300,6 miliarde
"Statisticile noastre arata ca, la finalul lui 2017, existau 99,6 abonamente la servicii TV la fiecare 100 gospodarii.
Cele mai utilizate raman retelele de cablu, care aveau 5 milioane de abonati si isi continua cresterea, dar nu putem sa nu remarcam cresterea accelerata, cu 24%, a abonamentelor prin tehnologia IPTV.
Aceasta evolutie se datoreaza si faptului ca, in contextul unei rate de penetrare de aproape 100%, furnizorii de servicii trebuie sa propuna oferte cat mai atractive, pentru a castiga abonati noi.
Iar concurenta pe aceasta piata are ca principal beneficiar utilizatorul, ale carui interese sunt in centrul preocuparilor noastre, ca reglementator al pietei", a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.