Aproape 25% dintre consumatorii online considera interactiunea virtuala la fel de autentica precum cea directa
gfkinteractiune on-line
GfK a publicat rezultatele unui studiu derulat in 22 de tari care arata ca aproape un sfert dintre consumatorii online (23%) sunt de acord ca interactiunile virtuale cu oameni si locuri pot fi la fel de autentice ca atunci cand te afli acolo in persoana.
Doar 15% dintre cei chestionati nu sunt de acord cu aceasta afirmatie. Oportunitatile pentru interactiuni virtuale sunt tot mai frecvente in viata de zi cu zi - fie ca este vorba despre conferinte video, interactiunea video in timpul convorbirii telefonice cu ajutorul functiei face-timing de pe smartphone, chat-ul de Facebook si de WhatsApp sau chiar explorarea oraselor, a restaurantelor sau a muzeelor, utilizand optiunea de vizionare a strazilor oferit de Google Maps sau aplicatia 3D-Panorama.
Dar sunt aceste interactiuni la fel de bune ca cele offline?
Acordul cu afirmatia ca interactiunile virtuale pot fi la fel de potrivite precum cele directe creste la cei cu varste intre 20 - 29 de ani si 30 - 39 de ani, cu 28%, respectiv 27%. Aceasta ii pozitioneaza confortabil inaintea adolescentilor, care sunt urmatoarea generatie cea mai orientata spre lumea virtuala, cu 22%.
Acordul cu aceasta afirmatie scade vertiginos in randul generatiilor mai in varsta. 20% dintre cei cu varste intre 50 si 59 de ani nu sunt de acord ca interactiunile virtuale pot fi la fel de bune ca atunci cand esti in contact direct cu o persoana, in comparatie cu doar 15% care au spus contrariul.
27% dintre cei cu varste de peste 60 de ani nu sunt de acord, in timp ce 11% sunt de acord. Brazilia si Turcia se afla in topul listei consumatorilor online care cred in autencitatea interactiunilor virtuale, cu o treime (34%), in fiecare tara, sustinand acest lucru. Ele sunt urmate de Mexic (28%), China (27%) si Rusia (24%).
Potrivit GfK, aceste rezultate au aplicabilitate in aproape toate business-urile. Fie ca vor folosi realitatea augmentata pentru a spori impactul activitatilor de marketing si al campaniilor publicitare sau vor apela la conferinte video pentru a reduce costurile de deplasare pentru sedinte – a cunoaste pietele si segmentele de consumatori care sunt cele mai deschise la interactiuni virtuale este un punct de pornire esential.
Celalalt capat al scalei, al celor care nu sunt de acord ca virtualul poate inlocui interactiunile fata in fata, este condus de Germania, cu aproape o treime (32%) dintre consumatorii online. Aceasta este urmata de Suedia (29%), Cehia si Belgia (26%) si Olanda si Marea Britanie (23%).
GfK a realizat acest studiu online pe un esantion de peste 27.000 de consumatori in varsta de 15 ani sau mai mult din Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franta, Germania, Hong Kong, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie si SUA.