Apple cumpara serviciul Shazam de identificare a melodiilor cu 400 de milioane de dolari. Ce schimbari aduce aceasta tranzactie?
shazamappletranzactieapple musicspotifygoogle musicandroidios
Gigantul american Apple anunta finalizarea procesului de achizitie a Shazam, un serviciu de recunoastere a melodiilor. Intentia de cumparare a fost anuntata de americani inca de la sfarsitul anului trecut. Fiind vorba insa despre o companie britanica, Comisia Europeana a avut nevoie de timp pentru a face toate investigatiile necesare. In cele din urma, tranzactia a fost finalizata pentru o suma de nu mai putin de 400 de milioane de dolari. Apple anunta deja ca nu vor fi operate foarte multe schimbari in cadrul aplicatiei. Ba chiar mai mult decat atat, anunta o schimbare importanta care va asigura utilizatorilor o experienta mult mai simpla si confortabila.
Ce este Shazam?
Shazam este o aplicatie dezvoltata de un producator britanic care poate fi folosita pe orice smartphone si nu numai pentru a identifica melodii si chiar filme, reclame si show-uri de televiziune. Utilizatorul nu trebuie decat sa deschida aplicatia pentru cateva secunde in timp ce asculta o melodie. Prin intermediul bazei de date imense de care beneficiaza, Shazam va reusi in doar cateva secunde sa identifice melodia. Baza de date a aplicatiei cuprindea in 2014 peste 15 miliarde de melodii. Shazam este disponibila la acest moment pe toate dispozitivele mobile incepand de la cele cu Android, macOS, iOS, watchOS si tvOS.
Shazam a aparut pe piata aplicatiilor mobile inca din anul 1999, devenind rapid extrem de populara printre utilizatori. La sfarsitul lui 2013, Shazam devenise una dintre cele mai populare zece aplicatii mobile utilizate in intreaga lume. In vara lui 2014, conducerea Shazam anunta ca aplicatia a fost folosita pe mai mult de 500 de milioane de dispozitive din intreaga lume. De asemenea, acestia anuntasera atunci ca Shazam are peste 100 de milioane de utilizatori activi in fiecare luna. In 2016, compania britanica anunta ca aplicatia a fost downloadata de mai mult de un miliard de ori. De la lansare si pana acum, aplicatia Shazam a fost folosita in mai bine de 30 de miliarde de cazuri.
Comisia Europeana si-a dat acordul asupra tranzactiei
Desi cei de la Apple si-au exprimat intentia pentru aceasta tranzactie inca din luna decembrie a anului trecut, a mai fost nevoie de inca noua luni pentru un acord venit dinspre Comisia Europeana. Comisarii europeni au facut in tot acest timp o analiza pentru a stabili nivelul impactului pe care l-ar avea aceasta tranzactie asupra industriei de distributie digitala de muzica. In cele din urma, Comisia Europeana a ajuns la concluzia ca nu exista niciun fel de incompatibilitate, dand unda verde pentru finalizarea tranzactiei la inceputul lunii septembrie. Aproape trei saptamani mai tarziu, tranzactia dintre Apple si Shazam a fost finalizata complet.
Apple va oferi aplicatia fara reclame
Surprinzator sau nu, americanii de la Apple au anuntat in primul rand ca aplicatia va putea fi disponibila in viitor fara reclame. La inceput, aplicatia a fost disponibila in doua versiuni: una cu reclame, gratuita si care nu te lasa sa identifici decat un numar redus de melodii, respectiv una fara reclame, contra cost. In prezent, aplicatia poate fi folosita pentru a identifica un numar nelimitat de melodii, insa este plina de reclame. Apple isi propune sa simplifice experienta pe care o are fiecare utilizator si sa creasca numarul de identificari zilnice. In prezent, Shazam identifica aproximativ 20 de milioane de melodii in fiecare zi.
Unul dintre avantajele pe care le are Apple in urma acestei tranzactii este acela de a aduce mai multi clienti catre Apple Music. La ora actuala, dupa ce identifica o melodie, Shazam indruma utilizatorul sa o cumpere sau sa o asculte prin intermediul Spotify, Google Music sau Apple Music. Cel mai probabil, aplicatia va pune pe primul plan Apple Music incepand de acum.