Apple a ajuns sa se agate de ultima treapta a podiumului celor mai mari producatori de telefoane mobile in vreme ce chinezii de la Xiaomi s-au instalat pe locul al doilea
China a repurtat inca o victorie in lupta pe care o duce pentru a deveni cea mai mare putere economica mondiala. Recent, compania chineza Xiaomi s-a instalat pe pozitia a doua in topul celor mai mari producatori de telefoane mobile, in vreme ce Apple a cazut pe locul al treilea. Pe primul loc se mentin coreenii de la Samsung.
Conform companiei Canalys, specializata in analiza pietei IT&C, in trimestrul al doilea al anului in curs Xiaomi a devenit al doilea cel mai mare producator de telefoane mobile, dupa Samsung, in vreme ce Apple a retrogradat pe locul trei.
Compania Xiaomi a fost infiintata in anul 2010, la trei ani dupa ce Apple lansase, in Statele Unite, primul model de iPhone.
La ora actuala, cotele de piata ale celor mai mari producatori de telefoane mobile sunt de 19% pentru Samsung, 17% Xiaomi si 14% Apple.
Merita retinut si faptul ca urmatoarele doua pozitii in topul celor mai mari producatori de telefoane mobile sunt ocupate de alte doua companii chinezesti: Oppo si Vivo cu cate 10% cota de piata.
Altfel spus, cota de piata cumulata a celor mai mari companii chinezesti producatoare de telefoane mobile este de 37%, in vreme ce cota de piata cumulata a Samsung si Apple este de doar 33%.
Cresterea Xiaomi a fost de-a dreptul exploziva: in trimestrul 2 al anului in curs, compania a vandut cu 83% mai multe telefoane mobile decat in aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce vanzarile Samsung au crescut cu 15% iar cele ale Apple cu doar 1%.
Politica gratie careia Xiaomi a izbutit sa ajunga pe locul al doilea in randul celor mai mari producatori de telefoane mobile este cea a pretului corect. Telefoanele Xiaomi au cam aceleasi caracteristici/ performante ca cele ale modelelor similare produse de Apple si de Samsung, insa costa mult mai putin decat acestea.
Conform Canalys, un telefon Xiaomi costa cu 40% mai putin decat un model similar produs de Samsung si cu 75% mai putin decat unul produs de Apple.
Faptul ca cei de la Xiaomi isi vand telefoanele mult sub pretul modelelor similare produse de concurenta arunca si un semn de intrebare asupra felului in care Samsung dar mai ales Apple isi stabilesc politicile de pret.
E posibil ca show-urile grandioase in cadrul carora sunt prezentate noile modele iPhome si campaniile de marketing sa fie astfel gandite incat sa-i convinga pe oameni ca merita sa scoata din buzunar o caruta de bani ca sa-si cumpere un telefon Apple, lucru care i-ar putea face chiar si pe fanii acestei marci sa se simta trasi pe sfoara si sa abandoneze brandul in favoarea altuia. Cel mai probabil unul chinezesc.