Apetitul pentru comertul online va creste cu 15% fata de 2020. Romanii vor face shopping de 6,5 miliarde de euro pe internet
comert online romaniashopping online romaniacumparaturi online
Jean Paul Agon spunea ca e-commerce nu este cireasa de pe tort, ci este noul tort. Iar din el se infrupta tot mai multi dintre noi. Cu sau fara pandemie, romanii au capatat incredere tot mai mare in comertul online. Contribuie comoditatea cumparaturilor din fata calculatorului de acasa sau de la serviciu sau chiar a telefonului. De asemenea, in contextul in care se impune distantarea sociala, de ce sa mai bati magazinele din mall-uri, in loc sa lasi curierul sa-ti bata la usa?
Iar lucrurile vor arata din ce in ce mai bine si pentru acestia si mai ales pentru
comertul online, in general.
Reprezentantii summitului GPeC si principalele companii de pe piata anticipeaza ca, in 2021, comertul online romanesc va creste cu aproximativ 15%, in comparatie cu 2020.
In acelasi timp, vanzarile online se vor ridica la aproximativ 6,5 miliarde de euro, de la 5,6 miliarde de euro, in 2020, relateaza
businessmagazin.ro.
Aceasta cifra ia in calcul numai produsele fizice vandute prin internet. Daca li s-ar adauga serviciile digitale sau plata facturilor la utilitati, s-ar ajunge la circa 8 miliarde de euro, conform unor estimari ale PayU.
In contextul pandemiei, sectorul de e-commerce a inregistrat un avans de 2-3 ani.
Un studiu realizat de Nielsen Norman Group la inceputul anului si citat de GPeC arata ca 20% dintre romani au comandat pentru prima data online dupa debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpara online au extins gama de produse cumparate prin internet cu cel putin o categorie noua.
Si gradul de incredere al romanilor in magazinele online este mult mai mare decat in tari vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croatia (23%), fapt care determina tot mai multe businessuri sa migreze catre online si pozitioneaza Romania drept tara de interes pentru companiile internationale care isi extind prezenta online in regiune.
Alte studii arata ca increderea romanilor in magazinele online a crescut de la 32%, in 2020, la 41%, anul acesta, semn ca shopping-ul online devine o metoda uzuala de a face cumparaturi. De asemenea, produsele de bricolaj reprezinta categoria de produse cu cea mai mare crestere in comertul online din acest an, cu 20% peste anul trecut.
Potential de crestere urias
"Sectorul de e-commerce din Romania continua sa creasca, tot mai multi consumatori alegand convenienta asigurata de cumparaturile online. Nu suntem inca o piata matura tinand cont ca ponderea cumparaturilor online din total retail se situeaza in jurul a 10%, dar potentialul de crestere este urias", a declarat Andrei Radu, CEO si fondator GPeC.
In ce priveste modalitatea de plata pentru cumparaturile online, plata ramburs (cash la livrare) ramane preferata romanilor, dar tendinta este in scadere fata de anii trecuti: 56% din cumparatorii online aleg aceasta metoda de plata comparativ cu peste 80%, in 2018.
Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce romanesc, comportamentul de consum online al romanilor, factorii care influenteaza decizia de cumparare, categoriile de produse trending, importanta livrarii rapide si a multiplelor optiuni de livrare vor fi prezentate, in premiera, la GPeC SUMMIT, in perioada 1-2 noiembrie 2021.
Acesta este unul dintre cele mai important evenimente de eCommerce si digital marketing din regiune.
Foto: pexels.com