Financial Times scrie chiar pe prima pagina ca Microsoft se pregateste pentru o miscare "umilitoare" in privinta sistemului sau de operare, deoarece utilizatorii sunt nemultumiti de acesta; mai mult, se face o comparatie intre lansarea New Coke, in urma cu 30 de ani, una din cele mai rasunatoare esecuri de marketing ale Coca-Cola.
Intre timp, AllThingsD trece in revista decizia Microsoft de a oferi un update pentru controversatul sau sistem de operare, Windows 8. Alti jurnalisti prefera extremele, in privinta relatarii.
Unde este adevarul? Schimba Microsoft "foaia", pentru a evita o catastrofa, la doar sase luni de la lansarea unui produs atat de important? Sau va oferi un update de rutina, care va include cateva functii noi (dar vechi), care sa fie pe placul utilizatorilor?
Presa si-a indreptat atentia catre Tami Reller, directorul financiar si de marketing al Microsoft, care a fost nevoita sa ii raspunda. Se pare ca Microsoft Windows 8 nu a avut un debut foarte promitator, precum "fratii" sai din trecut.
Windows 8 a fost proiectat pentru tablete si ecrane tactile, intr-o incercare de a spori prezenta companiei in aceasta zona - dominata de Android (Google) si Apple (iOS).
Microsoft risca insa sa piarda utilizatorii traditionali, obisnuiti cu Windows XP si Windows 7; ei mizeaza in continuare pe sisteme mai vechi de operare, chiar si dupa ce au testat Windows 8 si "nu s-au inteles cu el".
Acestia nu pot renunta la maus si tastatura si nu sunt pregatiti sa "investeasca" timp in deprinderea secretelor noului OS.
Microsoft a fost criticata pentru eliminarea butonului de Start, o functie venerata inca din anii '90.
O mare parte din scaderea vanzarilor de PC-uri la inceputul lui 2013 - scadere de 14%, potrivit IDC, a fost atribuita ingrijorarilor consumatorilor, legate de Windows 8.
Pe de alta parte, vanzarile de tablete Microsoft Surface (ridicol de scumpe) si alte dispozitive mobile cu Windows 8 au inregistrat o usoara crestere.
Comentatorii spun ca Microsoft se va confrunta cu un moment "New Coke", brandul Windows 8 fiind un fiasco; acesta poate fi revigorat doar dupa o schimbare a strategiei. Coca-Cola a avut probleme, dupa ce a decis sa schimbe gustul cele mai populare bauturi carbogazoase din lume.
Consumatorii au preferat noul gust, in urma unor teste, dar s-au revoltat dupa ce produsul a ajuns pe rafturile supermarketurilor; Coca-Cola a readus vechea cola inapoi, trei luni mai tarziu.
Va face si Microsoft acelasi lucru? In primele sase luni de la lansare, au fost vandute 100 milioane de licente Windows 8 - nu e o performanta rea, dar nu stim cate copii de Windows 8 au fost vandute...propriu-zis;
Microsoft a confirmat ca va lansa un update, Windows Blue, in a doua jumatate a acestui an;
Schimbarile vor tine cont de feedback-ul consumatorilor - OS-ul ar putea fi modificat drastic, pentru a-i multumi pe acestia;
In mod evident, Microsoft are de ce sa isi faca griji cu privire la perceptia modesta asupra sistemului sau de operare, dar deocamdata nu se pregateste pentru Armageddon...Deocamdata.