ANALIZA: Livrarile de PC-uri in Europa de Vest au scazut cu 16% in T4 2011
analizalivraripceuropa de vestcalculatoarevanzaritablete
Livrarile de calculatoare in Europa de Vest au insumat 16,3 milioane unitati in T4 2011, in scadere cu 16% fata de perioada similara din 2010, potrivit Gartner.
In tot anul 2011, in Europa de Vest au fost livrate 58,5 milioane unitati, in scadere cu 16% fata de anul trecut.
Piata de calculatoare din Europa de Vest a inregistrat patru trimestre consecutive de declin. "In ciuda preturilor mai mici si a ofertelor speciale de sarbatori pentru achizitia unui calculator, atentia consumatorilor a fost acaparata de alte produse, precum smartphone-urile, tabletele si e-readerele", a declarat Meike Escherich, analist Gartner. "Chiar daca preturile au scazut, livrarile de calculatoare catre consumatori nu au atins nivelul celor inregistrate in urma cu un an".
In trimestrul al patrulea din 2011, pietele PC din Italia, Grecia, Portugalia si Spania au fost grav afectate, cererea de la an la an scazand cu 30% sau mai mult. Piata laptopurilor din Europa de Vest a scazut cu 17,5% in timpul trimestrului mentionat, in timp ce livrarile de PC-uri desktop s-au diminuat cu 12,1%.
"Migrarea calculatoarelor profesionale, de inalta performanta, la Windows 7, s-a produs mai greu, din cauza conditiilor economice precare", a spus Escherich. "Livrarile de PC in segmentul profesional au scazut cu 13,5% in T4 2011, dar cel al consumatorilor a fost afectat si mai mult, prabusindu-se cu 18%".
Hewlett-Packard, numarul 1
HP a ramas fruntas in privinta livrarilor de PC-uri in Europa de Vest, distantandu-se de Acer, in ciuda scaderii livrarilor cu 15,7% in T4 2011. Acer continua sa coboare in clasament, dar si-a stabilizat volumele de livrari de la un trimestru la altul.
Gigantul Dell a fost greu incercat de cererea scazuta din partea sectorului public si a companiilor mari, in timp ce Asus a marcat cateva succese in lantul sau de retail, inregistrand o majorare a vanzarilor.
"Asus si-a reorganizat cu succes portofoliul - de la mini-notebook-uri la sectorul laptopurilor mai ieftine, reusind sa creasca pe piata", a subliniat Escherich.
Cresterea brandului Lenovo s-a datorat cu precadere achizitiei Medion (companie germana), reusind sa isi pastreze locul cinci in clasament. Lenovo a oferit preturi foarte bune si a transformat Europa de Vest intr-una din pietele sale de baza.
"Impactul inventarelor scazute de hard disk-uri a fost minim, asupra trimestrului 4 din 2011. Vanzatorii locali au resimtit cel mai puternic acest impas. Daca conditiile de piata continua sa se deterioreze, ne asteptam ca lipsa mediilor de stocare sa reprezinte una din cauzele majore care vor duce la contractia pietei de PC-uri in 2012", a mai subliniat reprezentantul Gartner.
Statisticile mentionate au inclus vanzarile de PC-uri si laptopuri in T4 2011. Tabletele nu au fost luate in calcul. In vanzarile Lenovo, au fost contorizate si cele ale brandului Medion.