ANALIZA: iPhone-ul a devenit prea scump pentru utilizatorii europeni
analizaiphonepreturismartphonesamsunggoogleindustrie
Economiile subrede si preturile tot mai scazute la smartphone-urile concurentei au afectat vanzarile de iPhone in Europa, arata datele firmei de cercetare Kantar Worldpanel ComTech.
In luna octombrie, Apple si-a consolidat pozitia in Marea Britanie si SUA, dupa lansarea iPhone 4S, dar nu indeajuns. Per ansamblu, cota de piata europeana a Apple a scazut. Industria smartphone-urilor este dominata in mare parte de Google, cu a sa platforma Android.
"In Marea Britanie, SUA si Australia, noul iPhone continua sa dispara de pe rafturi, mai ales in preajma Craciunului. Totusi, trendul este departe de cel general", a declarat Dominic Sunnebo, consultant in privinta consumului global.
Cota de piata a companiei Apple in ultimele 12 luni (pana la finele lunii noiembrie) s-a majorat la 36% in SUA (de la 25% in 2010) si la 31% in Marea Britanie (de la 21% in 2010), arata statisticile Kantar.
Totusi, in Franta, cota Apple a scazut la 20%, de la 29% si in Germania la 22%, de la 27%. Scaderi similare s-au inregistrat si in Italia, respectiv Spania. "Piata franceza este interesata de preturi mai mici", a explicat Sunnebo.
In principiu, vanzarile de iPhone 4S au fost lovite de economiile precare ale continentului european. Utilizatorii europeni sunt mai constienti in privinta cheltuirii banilor, pe masura ce guvernele impun noi masuri de austeritate si piata muncii se confrunta cu un colaps evident. Companiile se lovesc de scaderea cererii consumului si a exporturilor.
Google are o cota de piata de 46 - 61% in toate tarile europene. Producatorii de smartphone-uri precum Samsung Electronics, Sony Ericsson, LG si Motorola Mobility utilizeaza platforma Android.
"In Germania, Android a ajuns sa acapareze 61% din vanzarile de smartphone-uri, in ultimele 12 luni; cel mai bine vandut telefon este Samsung Galaxy S II", precizeaza acelasi Sunnebo.
Camerele foto si video, produse muribunde?
Un alt studiu, realizat de aceasta data de NPD, arata ca utilizatorii prefera sa realizeze fotografii si videoclipuri cu smartphone-urile, in detrimentul achizitiei de camere foto/video de sine statatoare.
Procentul fotografiilor realizate cu smartphone-ul a crescut la 27%, de la 17% in 2010, in timp ce procentul fotografiilor realizate cu orice alta camera digitala a scazut la 44%, de la 52% in 2010.
Vanzarile de camere digitale au scazut cu 17% in privinta unitatilor vandute si 18% in privinta castigurilor, in ultimele 11 luni. Vanzarile de camere digitale "de buzunar" au scazut cu 13% in privinta unitatilor vandute si 27% in privinta castigurilor. De asemenea, camerele traditionale cu blit au inregistrat o scadere de 8% (unitati vandute) si 10% (castiguri rezultate), potrivit NPD.
Camere digitale de moda veche sunt cumparate in continuare de pasionatii de fotografie, un hobby foarte raspandit. Totusi, in conditiile in care camerele smartphone-urilor devin tot mai profesionale, consumatorii se vor baza tot mai des pe acestea.
Smartphone-urile simplifica modalitatea de trimitere a fotografiilor catre familie si prieteni. Dupa cateva click-uri, imaginile sunt deja postate pe Facebook, trimise prin email sau publicate pe blogurile personale.
Dincolo de aspectul mentionat, smartphone-ul se afla mereu in buzunarul de la pantaloni, gata sa imortalizeze orice si oricand. Pana la urma, "nu stii de unde sare iepurele" si vei reusi sa fotografiezi/filmezi un curcubeu, un semn de circulatie amuzant sau un curier care arunca pachetul peste gard.