ANALIZA: Google doreste sa beneficieze de tehnologia Motorola, pentru a construi tablete foarte ieftine?
analizagooglemotorolatabletaeric schmidtpreturi mici
Au existat unele speculatii potrivit carora Google ar fi cumparat Motorola pentru patentele sale impresionante si intentioneaza sa inchida divizia hardware a companiei. Presedintele Google, Eric Schmidt, "a turnat apa rece" peste acest zvon, spun cei de la Business Insider.
O explicatie mult mai plauzibila a achizitiei Motorola de catre Google este planul gigantului IT de a fabrica tablete ieftine, care sa concureze cu iPad. Tableta Touchpad de la Hewlett-Packard a inregistrat vanzari fulger, pe fondul zvonurilor privind divizarea companiei, dovedind ca exista cerere pe piata pentru un terminal ieftin. Oamenii vor tablete la preturi mici. Daca tinem cont de superioritatea tehnologica a iPad-ului, singura cale de "atac" pentru sistemul de operare Android este un pret scazut.
iSuppli estimeaza ca materialele din componenta tabletei HP Touchpad de 16GB costa 296 dolari. Cel mai mult costa ecranul tactil al tabletei si cipurile de memorie, costuri care ar putea fi reduse, in cazul unei tablete low-cost. Google ar putea cumpara un volum mare de inventar, pentru a diminua cheltuielile de productie.
In aceste conditii, IT-istii apreciaza ca pretul unei tablete decente ar putea ajunge la 200, maxim 300 de dolari. Google nu a cheltuit in van miliarde de dolari. Sefii companiei stiu in ce directie se indreapta.
Dupa cum spuneau si cei de la Apple, ne indreptam inevitabil spre o era post-PC. Smartphone-urile si tabletele reprezinta intr-adevar viitorul tehnologiei. In universul mentionat, marile companii se vor "lupta" pentru a oferi utilizatorilor cele mai bune ecosisteme, asa cum s-a consumat si "Razboiul Calculatoarelor", in anii '80.
Pe piata smartphone-urilor, Google castiga cursa, ce-i drept la limita. Prin adoptarea unei strategii deschise si oferirea gratuita a sistemului de operare Android, compania isi asigura suprematia pe pietele. In ciuda succesului notabil al iPhone-ului, Android il poate depasi.
Strategia din zona smartphone-urilor nu poate fi aplicata si in cea a tabletelor, unde superioritatea Apple-ului este evidenta. In era post-PC, tabletele reprezinta asul din maneca gigantului Apple.
Tehnicienii spun ca Google nu va devansa Apple in privinta design-ului, dar se poate remarca printr-un pret mic la tablete, asa cum au actionat producatorii de PC-uri in anii '80.
Samsung si Motorola nu s-ar fi avantat singure in lupta cu Apple, deoarece sunt companii producatoare de bunuri de larg consum si au marje de castig "pe muchie de cutit". In schimb, Google este capabil sa intreprinda asemenea "campanii".
Mai mult, timpul inseamna bani. Steve Jobs a fost constient de superioritatea tabletei sale si a mentinut un pret piperat. Chiar daca Apple va decide sa ieftineasca iPad-ul, oamenii isi vor dori sa nu cheltuiasca 500 de dolari pe o tableta. Aici intervin celelalte companii, care pot fabrica tablete la preturi modice, pentru toate buzunarele. A fost sau nu aceasta motivatia principala a Google-ului, cand a decis sa cumpere Motorola? Vom vedea in viitor.