Amprenta energetica a industriei IT va creste la 12% din consumul global
energie regenerabilagreenpeacecompanii it
Apple, Google, Facebook si Switch fac progrese remarcabile privind trecerea catre energie 100% regenerabila, in timp ce Netflix, Amazon Web Services si Samsung bat pasul pe loc.
Raportul lansat recent de catre Greenpeace SUA, Clicking Clean: Who is Winning the Race to Build a Green Internet?, arata amprenta de energie a celor mai mari operatori de date si a aproape 70 dintre cele mai populare website-uri si aplicatii.
La fel ca Apple, Facebook si Google, Netflix este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata online si are un cuvant important de spus despre felul in care se alimenteaza cu energie.
Netflix este una dintre cele mai mari companii dintre cele analizate, reprezentand o treime din traficul de internet din America de Nord, si ar trebui sa contribuie semnificativ la cererea de date de streaming video la nivel mondial.
In 2015, compania a anuntat ca intentioneaza sa compenseze in totalitate amprenta de carbon, dar o examinare mai atenta a relevat ca apeleaza la energie produsa prin arderea carbunelui sau la credite de energie regenerabila disparate, credite ce nu contribuie la investitiile in energia regenerabila.
Pentru prima data, raportul evalueaza si companii din Asia, cum ar fi Tencent, Baidu, Alibaba si Naver, care se extind la nivel global.
Asia este cu mult in urma SUA in ce priveste angajamentele privind energia regenerabila, in mare parte, din cauza putinelor optiuni de energie curata oferite de companiile monopol de energie chineze.
In 2012, amprenta energetica a industriei IT reprezenta 7% din consumul global de energie electrica, cifra care se va mari tinand cont de cresterea traficului de internet, lucru ce va duce amprenta energetica IT la peste 12% din consumul global.
Streamingul reprezenta 63% din traficul global de internet, in 2015, si se prognozeaza o crestere a acestuia la 80%, pana in 2020, conform raportului Cisco Network Traffic Forecast publicat in 2016.