Amazon.com declara razboi Apple
amazon.comkindle firee-readertableta ipadproducator apple
Amazon.com a lansat noua serie de e-readere si tablete Kindle cu preturi cuprinse intre 69 si 599 de dolari, concurand pe aceasta piata cu binecunoscutul iPad.
Noile produse au in spate cele 22 milioane de filme, seriale, emisiuni de televiziune, melodii, jocuri, aplicatii, carti, reviste din magazinul online al retailerului.
"Nu a fost o lansare de produse, ci mai degraba o declaratie de razboi. Este clar ca Amazon vrea clientii Apple. In acest moment, Amazon nu este o companie pe care Apple sa o poata ignora ca rival", spune Michael Gartenberg, analist la compania de cercetare de piata Gartner.
Cel mai ieftin e-reader Kindle se gaseste pentru 69 de dolari si are un ecran de 6 inci de tip e-ink. Este potrivit pentru citit, iar varianta fara reclame ajunge la 89 de dolari.
Variantele premium pornesc de la 199 - 249 de dolari pentru Kindle Fire HD, cu ecran de 7 inci. Cele dotate cu Wi-Fi pot fi achizitionate pentru 299 -369 de dolari sau 499 - 599 de dolari, cele compatibile cu retele mobile de ultima generatie, 4G LTE.
Ce au diferit fata de iPad
Kindle Fire HD sunt mai subtiri, au spatiu de stocare apropiat, iar sistemul de sunet este mai bun. Iar pe langa aceste trei aspecte se adauga si pretul, mult mai redus.
Pot fi folosite de utilizatorii Facebook si Skype, tabletele avand aplicatii personalizate si sunt echipate cu o alta varianta a sistemului de operare Android.
Au camera foto digitala, webcam, conectivitate Bluetooth, difuzoare stereo si doua antene interne pentru wireless.
O alta noutate este si e-readerul Kindle Paperwhite care aduce o rezolutie mai buna de iluminat din fata pentru a putea fi folosit si in lumina puternica. Pretul? Incepe de la 119 dolari pentru varianta cu Wi-Fi si ajunge la 179 de dolari pentru cea cu antena 3G.
"Anul trecut au aparut mai mult de doua duzini de tablete Android si nimeni nu le-a cumparat. Lumea nu mai vrea gadgeturi. Consumatorii vor servicii. Kindle Fire este un serviciu. Te saluta pe nume, iese din cutie cu mult continut preincarcat si iti face recomandari", a spus directorul general al Amazon.com, Jeff Bezos.
Ca toate produsele, tablete au si un punct slab; nu au GPS. Insa se bazeaza pe oferta retailerului online.