2Parale: Valentine's Day a adus vanzari online cu 40-50% mai mari
it&c2paraleretail online
Valentine's Day ar fi generat celor peste 300 de magazine online din reteaua de marketing afiliat 2Parale vanzari mai mari cu 40-50% fata de perioada similara a anului trecut.
Cumparatorii online ar fi acordat mai multa atentie tipurilor de produse comandate, in topul cresterilor aflandu-se bijuteriile, cosmeticele si produsele electronice&ingrijire personala, comparativ cu anii trecuti cand se achizitionau multe produse generale din categoria Cadouri, potrivit unui comunicat de presa al companiei.
Insa, spre deosebire de 2013, romanii au cheltuit sume mai mici in multe cazuri. Potrivit datelor analizate de 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, au existat mai multe cautari pentru “cadouri barbati” versus “cadouri femei” (sursa Google AdWords Keyword Planner), comportament corelat si cu obiceiurile de cumparare ale femeilor, care se decid mai greu inainte de a achizitiona un produs.
Varful cumparaturilor a fost in perioada 11-12 februarie, cu doar cateva zile inainte de Valentine’s Day. Romanii au continuat insa sa plaseze comenzi in numar mare inclusiv pe 14 februarie.
Ca obiceiuri de cumparare online, in perioada 8-16 februarie au fost preferate produse din categoriile Bijuterii, Ceasuri, Lenjerie, Flori, Electronice&Ingrijire personala.
In topul segmentelor cu cele mai mari evolutii la nivel de vanzari, comparativ cu 2013, se afla magazinele de cosmetice (+95%) si cele de bijuterii (+69%), a caror crestere deriva si din diversificarea ofertei, pe piata activand atat branduri mari, precum AVON si Yves Rocher, cat si magazine online de nisa, axate pe produse naturiste sau articole de argint.
In top se afla si articolele vestimentare si de incaltaminte, ale caror vanzari s-au majorat cu peste 30%. Pentru domni se pare ca au fost alese mai degraba produse IT&C si, spre deosebire de 2013, mai multe electronice, categoria marcand o crestere anuala de peste o treime.
In multe situatii s-a observat diminuarea bugetului alocat pentru o comanda, astfel ca, pe categorii de produse precum Bijuterii, Ceasuri, Lenjerie a scazut valoarea medie a unei tranzactii.
Pe de alta parte, cheltuielile pentru electronice s-au dublat per comanda, iar pe IT&C au crescut. De altfel, cele mai scumpe achizitii din perioada analizata vin din segmentul IT&C, unde sunt tranzactii si de peste 10.000 lei.
Foto:
lenovo.com.