LG Electronics vrea 20% din piata televizoarelor 3D
lgsamsung3dtelevizoarecrestere
LG Electronics, al doilea mare producator mondial de televizoare, are planuri marete pentru 2011. Mai precis, vrea sa detina 20% din piata internationala de televizoare 3D. Reprezentantii concernului asiatic spun ca ochelarii 3D, usori si fara baterie, vor contribui deciziv la atingerea obeictivului companiei.
"Vom ajunge la cele 20 de procente pana la finalul anului 2011, de la 4% cat am avut la inceputul acestui an", sustine, cu incredere, Lee Kwan Sup, seful diviziei Home Entertainment. LG Electronics vrea sa-si depaseasca rivalii de la Samsung Electronics si sa devina, pana in 2012, cel mai mare producator mondial de televizoare 3D.
LG, alaturi de Samsung si Toshiba, fac tot posibilul sa readuca in atentia consumatorilo tehnologia 3D pe principalele piete ale lumii. Conform IMS Research, in Europa de Vest si Japonia cererea pentru televizoare va scadea pana in anul 2015, iar in America de Nord va stagna.
Potrivit LG Electronics, pentru acest an piata de televizoare este estimata la 200 de milioane de unitati, din acest total aproximativ 10% revenind modelelor 3D, de la doar 1%, cat inregistra in 2010. "Daca vom avansa puternic pe acest nou segment premium, ne putem crea imaginea unei companii inovatoare, motiv pentru care va trebui sa ne concentram foarte mult pe dezvoltarea tehnologiei 3D", a declarat Lee Kwan Sup.
Pariu pe "Cinema 3D"
LG Electronics anunta, anul trecut, o tinta de 40 de milioane de televizoare pentru 2011, insa acum si-a revizuit peviziunile, si vizeaza o crestere a vanzarilor cu 15%, fata de 12% cat era prevazuta anterior. Totusi, conform ziarului Edaily.com, o sursa din interiorul companiei sud-coreene a declarat ca LG si-a redus previziunile pentru acest an la numai 32 de milioane de unitati vandute.
Chiar si asa, concurenta coreenilor este in pom. Sony Corp. si-a redus previziunile privind comercializarea de televizoare cu 19%, la numai 22 de milioane de unitati, in timp ce Philips Electronics a cedat productia de televizoare (veche de 80 de ani) catre un producator din Hong-Kong.
LG mizeaza pe tehnologia Film Patterned Retarder, dar si pe ochelarii mai usori, mai confortabili si mai putin obositori pentru vedere. Philips si Toshiba au adoptat deja tehnologia LG, in timp ce Sony are in vedere acest lucru.
Concernul sud-coreean sustine ca va echipa 70% din televizoarele pe care le va comercializa cu functii 3D si ca va dezvolta tehnologia modelelor fara ochelari. De asemenea, LG are in vedere lansarea, anul viitor, de televizoare OLED (organic light-emitting diode) de mari dimensiuni.