Management: Semnale care anticipeaza dificultatile unei firme
firmemanagerpersonalmanagement
Afaceri:
Semnale care anticipeaza dificultatile unei firme
Sunt foarte rare cazurile in care o firma se trezeste din senin intr-o situatie dificila, chiar fara iesire, uneori.
Pentru ca, de obicei, o asemenea situatie nu apare pe neasteptate, ci este anuntata de o serie de situatii mai mici (pentru managerii care au ochi sa le vada). Asadar, puteti fi sigur ca va asteapta vremuri grele daca:
1. In ciuda faptului ca oferiti conditii bune de munca si salarii stimulative, fluctuatia personalului este mare. Explicatia ar fi ca angajatii nu agreeaza stilul dvs. de conducere (greseli frecvente sunt insuficienta comunicare si absenta implicarii subordonatilor in luarea deciziilor).
2. Cheltuielile curente (telefon, deplasari, consumabile, articole de birou etc.) sunt in crestere, dar vanzarile stagneaza. Asta inseamna scaderea eficacitatii: de exemplu, pentru a vinde acelasi numar de produse, sunt necesare de trei ori mai multe telefoane, scrisori de oferta sau intalniri directe.
3. Transele creditelor obtinute sunt intotdeauna utilizate la maximum.
4. Va intra mai putini bani in cont, desi volumul vanzarilor este acelasi. Situatia se datoreaza faptului ca debitorii dvs. intarzie din ce in ce mai mult cu platile. Tot asteptand efectuarea acestor plati, veti fi nevoit la un moment dat sa apelati la imprumuturi pentru a rezolva nevoile presante, apoi debitorii vor intarzia din nou s.a.m.d. Spirala aceasta poate deveni in scurt timp infernala.
5. Cresc tensiunile intre departamentele "Vanzari" si "Financiar". Motivul este acelasi ca la punctul 4: vanzatorii nu sunt suficient de selectivi in alegerea clientilor, vand oricui doar ca sa vanda cat mai mult, iar departamentul financiar trebuie sa se ocupe de incasarea banilor (in conditiile in care clientii sunt rau-platnici sau chiar insolvabili).
6. Principalii dvs. clienti traverseaza perioade mai putin faste.
7. Depindeti din ce in ce mai mult de un singur client.
8. Pe piata isi fac aparitia produse sau servicii similare cu ale dvs., dar la un pret mai mic.
9. Inregistrati
un procent anormal de mare de marfa returnata. Motivele pot fi: a) produsele sunt realizate defectuos; b) nu mai raspund asteptarilor clientilor; c) expedierile s-au facut la adrese gresite (din cauza grabei sau neatentiei).
10. Aveti dificultati in a va aproviziona, pentru ca reputatia dvs. de client serios a fost stirbita.
11. Eliminati cheltuieli necesare (cum ar fi cele cu reviziile tehnice ale utilajelor),
cu scopul de a economisi cat mai mult.
12. Va certati din ce in ce mai des cu asociatul (asociatii) dvs.
13. Intreprindeti actiuni cu un grad mai mare de risc ca de obicei.
14. Nu cunoasteti rezultatele financiare ale lunii in curs.
15. Petreceti din ce in ce mai putin timp in firma, corespondenta se strange gramada pe biroul dvs. si intarziati cu rezolvarea ei.
16. Ii cereti contabilului dvs. sa "umble" la datele contabile, ca sa va puteti lauda cu un profit atragator in fata potentialilor parteneri. O firma sanatoasa cauta sa plateasca impozite cat mai mici, nu sa-si umfle artificial profitul.
17. Nu dispuneti de suficient numerar in firma pentru a rezolva niste probleme destul de banale (plata unor colaboratori externi, decontarea cheltuielilor de deplasare in interes de serviciu ale angajatilor etc.)
Silvia Bucsan