Intra in afaceri cu magazin de incaltaminte
afacerimagazin de incaltaminte
Magazin de incaltaminte - castiguri mari, riscuri mici
Le intalnim la tot pasul, fie ca este vorba despre centre comerciale ori despre zonele “de cartier”. Magazinul de incaltaminte este o afacere atat de banala, incat multi “cautatori” de afaceri pur si simplu uita de ea atunci cand isi fac “inventarul” ideilor.
Cu toate acestea, dumneavoastra, cei care cautati idei de afaceri sigure si rentabile, ar trebui sa acordati magazinului de incaltaminte ceva mai multa atentie.
O afacere cu grad redus de risc si cu profituri ridicate
Profiturile sunt insemnate deoarece volumul vanzarilor de incaltaminte pe care un astfel de magazin le poate face este unul destul de ridicat in relatie cu pretul mediu al produselor.
Riscul afacerii este dat de concurenta care tinde sa devina din ce in ce mai stransa pe o piata cu cerere sigura, dar relativ constanta pe termen lung. Altfel spus, numarul ofertantilor creste, dar numarul si interesul clientilor pentru produsele de incaltaminte raman relativ constante.
Avantajul major, cel care face ca riscul sa fie unul redus, este dat de caracterul de necesitate absoluta si chiar de prioritate al incaltamintei.
Asadar, potentiali clienti exista in mod cert si vor exista mereu. Intrebarea ramane cum ii faceti sa cumpere de la voi.
“Secretele” afacerii sunt cat se poate de simple: studiati-va cat mai bine competitia – sub aspectul produselor si sub cel al preturilor, si aflati ce vor clientii. “Cercetarea” competitiei este destul de simpla, singurele lucruri pe care aceasta le presupune fiind timp si organizare. Va trebui apoi, in functie de rezultatele obtinute, sa reusiti sa obtineti marfa competitiva de la furnizorii dumneavoastra. Ce isi doresc clientii aflati testand mai multe produse si ordonandu-le in functie de interes. Datorita competitiei de pe piata si a diversitatii foarte mari a produselor, este foarte important sa lucrati organizat. Munca permanenta de colectare, prelucrare a datelor si de ordonare a rezultatelor pentru a putea trage niste concluzii utile este esentiala aici – aceasta fiindca, in general, un magazin specializat pe incaltaminte trebuie sa ofere varietate ca sa aiba succes.
Nu uitati, pentru a creste vanzarile, de promotii. Toti le folosesc, asa ca va trebui sa le folositi si dumneavoastra. Reducerile chiar functioneaza!
Acordati atentie si “detaliilor” (care, de fapt, pentru clienti sunt importante) – modul in care personalul informeaza, ajuta si serveste clientii, asezarea produselor astfel incat vizibilitatea lor sa fie cat mai buna, tinand cont si de care sunt cele mai vandute, bancutele si incaltatoarele pentru proba, curatenia, amenajarea interioara care sa fie si placuta ochiului, sa “te invite sa cumperi”.
Succes!
Liviu Deculescu