Interviu STIHL: Evolutia brandului de la motoferastraie la propria linie de imbracaminte
STIHL este cel mai mare producator de motoferastraie la nivel mondial, traditia brandului fiind recunoscuta de toti taietorii de lemne din lume. Acum, printr-o incercare indrazneata, STIHL lanseaza propria linie de imbracaminte, formata din tricouri, sepci, hanorace, jachete si accesorii, dar si din jachete, veste, sepci, caciuli, genti, rucsace, adresata tinerilor cu un spirit urban puternic.
Cum a pornit aceasta idee indrazneata si ce planuri de viitor are STIHL pentru clientii sai, ne-au povestit chiar reprezentantii STIHL Romania, intr-un interviu acordat in exclusivitate Manager.ro.
De la comercializarea de motoferastraie la lansarea unei colectii de imbracaminte. Aceasta pare cu adevarat o provocare indrazneata! Cum a pornit aceasta idee?
STIHL a avut dintotdeauna o aplecare pentru aceasta zona, brandul fiind foarte popular in lume. Astfel, compania a dezvoltat o linie de imbracaminte, accesorii si gadget-uri pentru fani. Apoi, odata cu dezvoltarea disciplinei STIHL Timbersports, au fost concepute colectii de imbracaminte innoite anual pentru fanii sportului. Avand la baza aceasta experienta, noua linie Urban Lumberjack se contureaza firesc in activitatea companiei, fiind practic o modalitate autentica de exprimare a valorilor si principiilor STIHL. Din datele STIHL, in tara noastra sunt peste 500.000 de utilizatori de motounelte STIHL, deci exista o baza foarte consistenta de construire a unui public si pentru acest tip de produse.
Care este legatura dintre produsele adresate taietorilor de lemne si utilizatorilor de motoutilaje si cele de imbracaminte, din noua colectie Urban Lumberjack?
Legatura se face prin prisma valorilor STIHL si a experientei taietorilor de lemne. Daca in cazul lumbersexualilor vorbim de o serie de principii vestimentare care vin din aceeasi zona, mai mult sau mai putin natural, in cazul Urban Lumberjack evolutia stilistica si functionala este una mult mai autentica, fiindca este generata tocmai de un producator de motoferastraie. Functionalitatea, inovatia, masculinitatea sunt principii pe care producatorul STIHL le are asumate direct din viata taietorilor de lemne, cum este firesc. Deci tinerii care vor sa fie cu adevarat originali si unici pot apela la o vestimentatie de tip Urban Lumberjack, mai ales aceasta se adreseaza, in premiera, si femeilor.
De ce colectie de imbracaminte si accesorii si nu alt tip de retail?
Cum am mai spus, aceasta colectie a fost generata firesc in activitatea companiei, pentru ca are legatura cu evolutia si produsele acesteia. Este mult mai normal asa, decat lansarea unei linii de food, spre exemplu. :)
Care este publicul tinta al colectiei Urban Lumberjack si de unde pot fi achizitonate produsele?
Tinerii nonconformisti, care vor altceva, care sunt in cautare de lucruri orginale si care vor sa se evidentieze printr-un stil pe care nu-l poti contura din imbracamintea pe care o gasesti foarte usor, in mall-ul cel mai apropiat. Hainele pot fi achizitionate din magazinele STIHL, din toata tara. Dar pentru asta, cei interesati trebuie sa caute intai aceste magazine si sa le gaseasca. Este un quest care cu siguranta le va oferi satisfactii celor care nu sunt interesati de curentele main stream, care vor sa iasa din tipare si au un stil de viata asemenea.
Ati luat in calcul si infiintarea unui magazin online, care sa simplifice achizitia produselor STIHL, atat din colectia de de motoferastraie, cat si din colectia de imbracaminte recent lansata?
In prezent toate produsele STIHL, deci inclusiv aceasta linie de imbracaminte, se comercializeaza strict offline, in reteaua de 300 de magazine, din toata tara. Este posibil ca unele dintre acestea sa nu aiba fizic unele produse, insa ele pot fi comandate in magazin. Aici pot fi localizati distribuitorii: http://www.stihl.ro/localizare-distribuitori.aspx . Experienta cu produsele STIHL trebuie sa fie una intermediata de factorul uman, canalele online nereusind pana in prezent sa suplineasca aceasta expertiza.
Care este strategia de promovare pentru produsele Urban Lumberjack? Preferati promovarea online sau offline?
Promovarea se va face pe canalele retelei de dealeri STIHL. Este inca prematur sa vorbim despre o strategie de promovare, in adevaratul sens al cuvantului, fie ca vorbim despre online sau offline.
Cum se diferentiaza STIHL de competitorii din zona de fashion, in urma lansarii colectiei de imbracaminte, tinand cont ca totusi compania se adreseaza unui segment mai restrans de public?
Asa cum am mai afirmat, aceasta linie nu va fi un driver de business pentru noi, ci mai degraba un vector de comunicare a unor principii si valori, care coincid cu cele ale STIHL. Din acest motiv, nu credem ca ne aflam intr-o competitie cu producatorii si retailerii consacrati de fashion. Este o nisa si o abordare care ne apartine, care nu se concureaza practic cu nimeni in acest moment.
Ce noutati pregateste STIHL in viitorul apropiat pentru clientii sai?
Cele mai multe noutati sunt in zona produselor care au consacrat STIHL, iar pentru anul viitor pregatim atat produse si game noi din zona motounelte. Mai mult, pentru clienti suntem in plin proces de reconfigurare a magazinelor din retea, prin setarea unui standard unic pe piata in ceea ce priveste expunerea produselor, dar si ordonarea activitatii in magazine si service-uri. Anul acesta am reusit sa reconfiguram 50 de magazine si am lansat oferte pentru inca 60. Iar in ceea ce priveste atelierele de service, anul acesta am refacut 21 dintre ele.
Ce inseamna STIHL in cifre, volum de munca, numar de angajati?
STIHL este o afacere de familie originara din Germania, fondata in 1926 de catre Andreas STIHL. Veniturile grupului in 2011 au fost de 2,6 miliarde de euro, in crestere cu 10,8% fata de 2010. STIHL numara peste 12.000 angajati, detine 6 fabrici, 34 de centre nationale de vanzare, fiind in contact cu 120 de importatori si avand o prezenta in 160 de tari. STIHL Romania este o companie detinuta 100% de firma mama si a fost infiintata in 1997. In prezent STIHL Romania importa motounelte sub brandurile STIHL si VIKING.
Un sfat pentru un antreprenor la inceput de drum pentru a avea succes?
Cel mai important este sa fie “obsedat” de visul sau. Deci sa creada in acest vis si in sine, pentru ca nimeni altcineva nu o va face in locul sau. Si apoi, daca are incredere in ceea ce face, sa nu abandoneze niciodata.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro