Romania s-a situat pe locul 27 intr-un clasament european privind spatiul comercial la mia de locuitori
clasamentspatiu comercialimobiliarebucuresti mallcorapiata
Romania a amenajat 11.000 metri patrati de noi spatii comerciale in al doilea trimestru al acestui an, inclusiv a patra faza a extinderii Bucuresti Mall, a doua faza a constructiei Estrada Shopping Centre din Bucuresti (Cora Policolor Pantelimon) si cresterea suprafetei centrului comercial ERP (European Retail Park) Braila, potrivit celui mai recent raport imobiliar realizat de Cushman & Wakefield.
In plus, disponibilitatea spatiilor de retail a fost impulsionata de faza a doua a lucrarilor la centrul comercial Family Centre din Ramnicu Valcea - adaugand 3.400 mp de GLA (gross leasable area) la piata specifica. Romania a inregistrat in luna iulie 105 scheme de retail, potrivit raportului citat de
romania-insider.com.
Olanda, cu o populatie mai mica, a dispus in aceeasi perioada de 484 scheme de retail, in timp ce Portugalia, care are jumatate din populatia Romaniei, a inregistrat 121 scheme de retail.
Romania s-a situat pe locul 27 in clasamentul tarilor in functie de spatiul de shopping disponibil la 1.000 de locuitori, cu 107,4 metri patrati de spatiu comercial inchiriabil la 1.000 de cetateni. Tara noastra se situeaza mai bine decat Rusia, Turcia, Bulgaria si Ucraina.
In al doilea trimestru, nu s-a inregistrat nicio tranzactie majora de retail. City Mall din Bucuresti este de vanzare, dar nu a atras cumparatori la ultimele patru licitatii, in ciuda scaderii substantiale a pretului.
Potrivit Cushman & Wakefield, Europa va inregistra o ascensiune a numarului de spatii comerciale. In prima jumatate a lui 2011, au fost finalizate peste 2,1 milioane mp de spatii comerciale in Europa, valoare similara celei constatate in aceeasi perioada a anului trecut. 71 de noi centre comerciale au insumat 90% din totalul spatiului de retail, in timp ce extinderea vechilor scheme de retail au acaparat 10%.