Proprietatile imobiliare branduite, cea mai noua fita de lux
proprietatibrandrolling stonesamerica de sudprofituriimobile
Proprietatile "branduite"" ar putea deveni o norma, pe masura ce solicitarile pentru asemenea excentricitati au crescut in randul celor bogati, atat pe pietele dezvoltate, cat si pe cele emergente, arata un raport realizat de Knight Frank.
Celebritatile si companiile globale si-au imprumutat numele unor proprietati de pe tot globul. Exemplele sunt multiple: Virgin in Moscova, Versace in Dubai si Bulgari in Londra (Knightsbridge).
Studiul global realizat de Knight Frank arata ca dezvoltatorii isi pot majora profiturile cu aproape o treime daca ridica "imobile branduite", rezervate celor mai exclusivisti clienti fizici si juridici.
"La inceput, cladirile acestea reprezentau doar ansambluri rezidentiale relationate cu hotelul adiacent. Totusi, furnizarea serviciilor hoteliere a devenit doar o parte din intregul angrenaj", a declarat Liam Bailey, seful diviziei de analiza rezidentiala in cadrul Knight Frank si totodata autorul raportului citat.
In prezent, consumatorii bogati solicita cladiri impunatoare, cu restaurante, baruri si spa-uri, toate la un loc; Acestia vor sa isi asocieze numele cu proprietatile detinute, din Rusia pana in America de Sud, spun specialistii Knight Frank.
Folosindu-se de popularitatea unor designeri precum Philippe Starck sau a unor celebritati, precum Jade Jagger, fiica solistului Mick Jagger de la Rolling Stones, dezvoltatorii imobiliari activeaza pe o piata a cladirilor "branduite", care dobandesc o identitate mai puternica.
Knight Frank a analizat proprietatile imobiliare branduite si non-branduite din 17 orase de seama ale lumii si a descoperit ca imobilele asociate cu designeri celebri, antreprenori sau vedete sunt de trei ori mai valoroase decat cele din vecinatate.
Bailey si Knight Frank au identificat patru motive cheie care determina succesul imobilelor "branduite": inovatia pe piata imobiliara, serviciile adresate unei clientele selecte, designul si "increderea asociata achizitiei unui brand cunoscut".