Interviu Dana Dascalu, CDD Relocation: Firmele temporare au destabilizat preturile, in piata relocarilor
cdd relocationinterviudana dascalurelocarimutari
Tot mai multe companii si-au relocat afacerile, in sedii mai mici sau cladiri care se pliaza mai bine pe afacerea pe care o au, asta dupa ce inainte au cunoscut, ca si restul, perioada de boom. Cu toate acestea, piata relocarilor nu a mers atat de bine pe cat s-ar crede. A existat concurenta temporara care mai mult a destabilizat piata si a fost si criza imobiliara care a restrans posibilitatile de alegere pentru cei obligati sa se mute. Chiar si asa compania CDD Relocation a fost una dintre companiile de relocare care a primit jackpot-ul dupa ce a avut unul dintre cele mai mari contracte din business. Dana Dascalu, general manager CDD Relocation ne-a vorbit despre piata mutarilor de sedii.
Cum a evoluat piata relocarilor in ultimii ani, avand in vedere ca situatia firmelor atat mari cat si mici nu a fost chiar una pozitiva? Cum s-au pliat costurile relocarilor in Romania?
O prima problema cu care s-a confruntat piata relocarilor este, in ultima perioada, numarul mic de birouri noi date in folosinta, pe fondul scaderii considerabile a pietei imobiliare. Pe de alta parte, clientii care totusi aleg sa lucreze cu o firma de profil, cer tarife din ce in ce mai reduse, pentru aceeasi calitate – adica aceeasi munca, pe bani mult mai putini. In ultimii ani au aparut mai multe firme de mutari, insa au disparut destul de repede, nu inainte insa de a contribui si ei la reducerea tarifelor generale din piata. In unele cazuri, preturile au fost reduse chiar la jumatate.
Dati-mi un exemplu de relocare care a fost foarte solicitanta pentru companie…
In general, relocarile companiilor mari sunt solicitante pentru ca este un volum mai mare si este nevoie de o coordonare foarte buna, astfel incat sa se respecte toate termenele agreate. Printre cele mai importante relocari, au fost: Petrom City, Unicredit Bank, Mercedes Benz, Biblioteca Nationala, Pfizer, Piraeus Bank, Orange, Search Corporation, Real Hypermarket.
Care au fost factorii principali care au determinat companiile sa isi mute sediile?
- lipsa spatiului pentru un anumit stadiu de dezvoltare al companiei respective;
- gasirea unor spatii chirii mai mici.
Care a fost cea mai scumpa relocare pe care ati facut-o si care a fost cea mai scumpa astfel de mutare din piata?
Cel mai amplu proiect, care s-a intins pe mai multe luni, a fost in valoare de aproximativ 300.000 de euro. Probabil acesta este si cel mai scump proiect de pe piata mutarilor din Romania.
Daca ar fi sa facem un top al domeniilor din care s-au mutat companiile cam care ar fi primele 5? Cate astfel de companii ati asistat (in top)?
Cel mai dinamic domeniu din perspectiva relocarilor este cel bancar pentru ca, pe langa sediile centrale, bancile au multe sucursale, unde mereu este nevoie de cate ceva. Apoi, mai sunt IT-ul, piata auto, domeniul energetic sau telecomunicatiile. Din aceste domenii, noi am avut/ avem clienti: Mercedes Benz, Alpha Leasing, BCR, Petrom, Unicredit Bank, Piraeus Bank, Orange.
Ce avantaje aveti in fata altora?
- Calitatea oamenilor din echipa noastra, in special a celor care intra in casa clientului si au acces direct la bunurile acestuia;
- Coordonare intre departamente vanzari-operatiuni
- Logistica proprie si materiale de impachetat de buna calitate
- Flexibilitate, in functie de nevoile clientului
- Preturi corecte la calitate foarte buna, adica raportul calitate pret este unul excelent.