Un oras poate avea o infrastructura excelenta, spatii publice moderne si facilitati multiple, dar acestea isi pierd sensul daca nu sunt utilizate adecvat de cetateni.
Pentru ca fiecare oras sa functioneze si sa raspunda nevoilor locuitorilor sai, oamenii trebuie sa inteleaga ce se intampla in orasul lor, sa fie implicati si educati cum sa il intretina si sa faca parte din procesul decizional.
Orasele au nevoie de parcuri si spatii verzi dedicate pentru recreere si relaxare. Oamenii sufera de privarea de natura, iar acest lucru le dauneaza sanatatii si bunastarii mintale.
Desigur, spatiile verzi ar trebui sa se gaseasca in toate formele: zone protejate, parcuri, gradini si terasele acoperisurilor inverzite. Spatiul verde este un aspect subevaluat al vietii urbane, unul care ar putea fi usor imbunatatit. In Bucuresti, zona de nord a capitalei este considerata cea mai „verde" parte a orasului, fiind pe primul loc la capitolul vegetatie si liniste.
Liderii orasului, care interactioneaza si se consulta cu consilierii lor, sunt mai constienti de problemele si nevoile locale specifice. Fiecare oras are nevoie de lideri dedicati care sa reprezinte nevoile comunitatii in cadrul consiliului local si sa sustina propuneri urbanistice inteligente, care protejeaza zonele inverzite si dezvolta cartierele conform normele arhitecturale.
O dezvoltare urbana controlata de reglementari pentru protejarea mediului inconjurator incetineste gradul de poluare si creeaza mai multe cartiere inverzite. O astfel de abordare inteligenta ar oferi spatiu pentru a trai, a lucra si a te recrea in armonie cu natura. A locui in zona de Nord a Bucurestiului, intr-un astfel de cartier accesibil, care raspunde gradului de populare, varstei si culturii, sustinand locuitorii in toate etapele vietii, poate fi o alegere inspirata.
Infrastructura pentru biciclisti si pietoni ar trebui sa faca parte din orice plan urbanistic zonal. Pentru evitarea unui trafic aglomerat, o infrastructura echilibrata, dezvoltata pentru pietoni si biciclete, va oferi optiuni de transport atat pe distante scurte, cat si pe distante lungi si va creste gradul de siguranta, interactiunea sociala si sanatatea cetatenilor. O delimitare clara a pistei de biciclisti ii protejeaza de accidente fatale, iar un trotuar suficient de lat permite pietonilor sa circule in voie, fara sa intre pe carosabil si sa isi puna viata in pericol.
Daca locuitorii unui oras vad ca acesta este curat si se simt in siguranta pe strazile acestuia, sunt sanse foarte mari sa se declare fericiti cu viata petrecuta acolo.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Digitalizarea afacerilor in 2025 - De ce prezenta online este esentiala pentru orice firma noua
Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!
Partenerii nostri
Asigurat la sanatate, dupa incetarea raportului de munca - reglementari cheie
Cum sa creezi un mediu de lucru eficient si placut pentru angajati
Conditiile primirii de interni. Cine poate avea calitatea de intern?
D101 Grup fiscal: Termen de depunere si aspecte importante
Ce cuprind notele explicative la situatiile financiare anuale
Observator la Alegerile Prezidentiale 2025: acreditare, drepturi si obligatii
Alegeri Prezidentiale 2025: Calendar, Candidati, Sondaje si Model sesizare in ziua votului
Tot ce trebuie sa stii despre pensia de handicap si insotitor: acte si grade de handicap
Te-ar putea interesa si