Un oras poate avea o infrastructura excelenta, spatii publice moderne si facilitati multiple, dar acestea isi pierd sensul daca nu sunt utilizate adecvat de cetateni.
Pentru ca fiecare oras sa functioneze si sa raspunda nevoilor locuitorilor sai, oamenii trebuie sa inteleaga ce se intampla in orasul lor, sa fie implicati si educati cum sa il intretina si sa faca parte din procesul decizional.
Orasele au nevoie de parcuri si spatii verzi dedicate pentru recreere si relaxare. Oamenii sufera de privarea de natura, iar acest lucru le dauneaza sanatatii si bunastarii mintale.
Desigur, spatiile verzi ar trebui sa se gaseasca in toate formele: zone protejate, parcuri, gradini si terasele acoperisurilor inverzite. Spatiul verde este un aspect subevaluat al vietii urbane, unul care ar putea fi usor imbunatatit. In Bucuresti, zona de nord a capitalei este considerata cea mai „verde" parte a orasului, fiind pe primul loc la capitolul vegetatie si liniste.
Liderii orasului, care interactioneaza si se consulta cu consilierii lor, sunt mai constienti de problemele si nevoile locale specifice. Fiecare oras are nevoie de lideri dedicati care sa reprezinte nevoile comunitatii in cadrul consiliului local si sa sustina propuneri urbanistice inteligente, care protejeaza zonele inverzite si dezvolta cartierele conform normele arhitecturale.
O dezvoltare urbana controlata de reglementari pentru protejarea mediului inconjurator incetineste gradul de poluare si creeaza mai multe cartiere inverzite. O astfel de abordare inteligenta ar oferi spatiu pentru a trai, a lucra si a te recrea in armonie cu natura. A locui in zona de Nord a Bucurestiului, intr-un astfel de cartier accesibil, care raspunde gradului de populare, varstei si culturii, sustinand locuitorii in toate etapele vietii, poate fi o alegere inspirata.
Infrastructura pentru biciclisti si pietoni ar trebui sa faca parte din orice plan urbanistic zonal. Pentru evitarea unui trafic aglomerat, o infrastructura echilibrata, dezvoltata pentru pietoni si biciclete, va oferi optiuni de transport atat pe distante scurte, cat si pe distante lungi si va creste gradul de siguranta, interactiunea sociala si sanatatea cetatenilor. O delimitare clara a pistei de biciclisti ii protejeaza de accidente fatale, iar un trotuar suficient de lat permite pietonilor sa circule in voie, fara sa intre pe carosabil si sa isi puna viata in pericol.
Daca locuitorii unui oras vad ca acesta este curat si se simt in siguranta pe strazile acestuia, sunt sanse foarte mari sa se declare fericiti cu viata petrecuta acolo.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212