Asadar, iata care sunt factorii pe care trebuie sa-i ai in vedere inainte sa mergi in cautare de spatii de birouri.
„Cat de usor va fi pentru angajati sa ajunga la birou? Este aproape de o gura de metrou? Le va fi usor clientilor sa ma gaseasca?” Acestea sunt doar cateva din intrebarile pe care trebuie sa le pui in privinta locatiei viitorului tau sediu.
Peisajul care inconjoara cladirea de birouri poate juca si el un rol in decizia ta. Poate ca o zona industriala darapanata nu este ceea ce iti doresti sa vezi in fiecare zi atunci cand privesti pe geam sau poate ca pur si simplu nu vrei sa iti aduci clientii intr-o „parte mai urata” a orasului.
Legate de locatie sunt si facilitatile pe care le ai la dispozitie, in apropierea sediului sau chiar in cadrul parcului de birouri. Exista o cantina sau alte locuri unde angajatii pot lua masa? Exista o sala de fitness in apropiere? Cat de mare este parcarea?
Chiar daca multe din aceste facilitati depasesc cu mult strictul necesar, nu uita ca ele se traduc in beneficii care pot ajuta la fidelizarea angajatilor. Unele ansambluri de birouri au oferte inedite in acest sens, precum parcul West Gate deținut de Liviu Tudor, unde in curand va fi construita o piscina in valoare de 1,5 milioane euro. Fara indoiala ca astfel de facilitati duc ideea de business la un alt nivel.
Desigur, orice avantaj se adauga la costul chiriei, iar tu trebuie sa iti calculezi inca din timp bugetul pentru a determina cat merita sa cheltuiesti lunar doar pentru a ocupa un spatiu. In cazul in care platesti prea putin, e posibil sa ajungi rapid nemultumit de conditii si sa vrei sa te muti. Daca insa alegi un birou prea costisitor, inabilitatea de a plati chiria va rezulta tot intr-o mutare nedorita.
Ia in calcul si toate costurile suplimentare care se pot adauga chiriei, precum curatenia, internetul si locurile de parcare. Incearca sa afli si cat costa chiriile altor birouri din apropiere, pentru a putea face o comparatie.
Exista trei tipuri de clase de birou:
Clasa A - au suprafate de peste 10.000 mp si sunt situate zona centrala, usor accesibila;
Clasa B - au suprafete intre 1.000 si 3.000 mp si sunt in zone semicentrale sau periferice;
Clasa C - vin in forma cladirilor vechi, reconditionate, situate in cartiere sau la periferia orasului.
Gandeste-te cati oameni urmeaza sa anagajezi si calculeaza spatiul in consecinta, astfel incat sa nu existe inghesuiala. Un angajat ar trebuie aiba dispozitie minimum 6 mp pentru a-si putea desfasura activitatea. Marimea salii de sedinta si a bucatariei sunt si ele importante. Nu in ultimul rand, alege-ti un loc in care stii ca firma ta se poate dezvolta fara a fi constransa de spatiu.
Este imposibil ca un spatiu de birouri sa fie „croit dupa gusturile tale”, insa este important ca atunci cand vezi pentru prima data spatiul sa poti deja sa vizualizezi viitorul tau sediu. Gandeste-te ce imagine vrei sa transmita brandul tau oricui ii calca pragul.
Poate vrei sa-ti intampini clientii cu o serie de fotografii inramate, care prezinta realizari importante ale firmei sau poate vrei ca primul lucru pe care ei il vor vedea sa fie biblioteca plina cu carti de specialitate. Vei avea plante in birou? Mobila colorata? O mascota din carton?
Retine ca felul in care arata biroul tau este o exteriorizare a personalitatii brandului. Cantareste atent decizia si alege atent spatiul in care sa iti poti conduce businessul spre succes.
Sursa foto: Shutterstock.com
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212