Fanii chiar sunt al 12-lea jucator de fotbal
finala uefa champions leaguemastercardmanifestari suporteri
Liverpool FC si Real Madrid FC ar putea avea o arma secreta la finala UEFA Champions League din 26 mai: fanii. Potrivit unui studiu realizat de psihologi sportivi la cererea Mastercard, contributia suporterilor la performanta unei echipe este echivalenta cu cea a unui jucator in plus pe teren.
Ca sponsor oficial UEFA Champions League,
Mastercard a comandat un studiu despre impactul pe care sarbatorirea golurilor il are asupra performantei echipelor din teren.
Studiul a dezvaluit ca scandarile suporterilor, atunci cand urmaresc un meci de fotbal, pot contribui la cresterea performantei unei echipe, echivalenta cu un jucator in plus si ca atitudinea pe teren a jucatorilor poate avea, la randul sau, un impact pozitiv.
Citeste si:
Tinerii fara venituri vor putea face credite de pana la 40.000 de Lei
Al doisprezecelea jucator influenteaza pozitiv psihicul jucatorilor, a caror performanta creste cu pana la 8%, cand vad si aud sustinere frecventa din partea multimii, prin strigate de incurajare, bannere si fulare.
Aceste manifestari echivaleaza cu performanta unui jucator in plus pe teren, daca este luat in considerare impactul pe care il au asupra tuturor celor 11 jucatori din echipa.
Studiul este primul de acest fel realizat la nivel european si releva, in plus, ca secretul victoriei unei echipe poate consta si in modul in care jucatorii isi sarbatoresc golurile.
Concret:
- 82% dintre jucatorii care si-au ridicat ambele brate in aer au fost din echipa castigatoare;
- 79% dintre jucatorii care si-au strans ambii pumni au fost din echipa castigatoare;
- 77% dintre jucatorii care si-au scos pieptul in fata au fost din echipa castigatoare.
In plus, conform studiului, echipele care sarbatoresc imbratisandu-se, batand palmele sau prin alte interactiuni fizice au 50% mai multe sanse sa castige.
Pe de alta parte, 49% dintre jucatorii care nu sarbatoresc golurile fac parte din echipa infranta.
Studiul il mentioneaza pe golgheterul Cristiano Ronaldo pentru modul specific in care isi sarbatoreste golurile, printr-o pozitie de tip power pose, acesta fiind modul de celebrare cel mai probabil sa duca la succesul echipei.
Analistii sugereaza ca jucatorii, cand sarbatoresc un gol, sa isi scoata pieptul in fata, ocupand cat mai mult spatiu, sa isi tina capul ridicat si sa isi departeze picioarele pe o distanta mai mare de lungimea dintre umeri.
Performanta echipei este influentata si de zambetele fanilor. Studiul arata ca, atunci cand isi vad suporterii zambind, sportivii joaca la capacitate maxima pe durata unui interval cu pana la 12% mai lung fata de cei care vad in public expresii negative.
Citeste si:
Reduceri de 2,25% la dobanzi pentru refinantarea creditelor de la alte banci
Bradley Busch, psiholog sportiv si autor al acestui studiu, si unul dintre expertii de top in psihologie sportiva aplicata, le ofera suporterilor patru sfaturi pentru a fi fani de nepretuit:
1. Fiti galagiosi!
Sustinerea vocala poate ambitiona echipa preferata sa isi dea silinta cu 7% mai mult si ii ajuta pe jucatori sa treaca peste oboseala;
2. Cantati frecvent!
Cu cat mai mult, cu atat mai bine, fiindca ii ajuta pe jucatori si creeaza o atmosfera pe care ei o apreciaza;
3. Aratati-va sustinerea!
Bannerele, steagurile si afisele sunt semne vizuale de sustinere foarte bune, care ii ambitioneaza pe jucatori sa isi dea silinta cu 8% mai mult;
4. Zambiti!
Speranta, mandria si fericirea sunt factori motivationali care se pot exprima prin zambete. Acestea pot ambitiona jucatorii sa joace la intensitate maxima cu pana la 12% mai mult timp.
In acest an, Mastercard si-a propus, in premiera, sa ii aduca impreuna pe suporterii din Romania pentru a sarbatori spectacolul fotbalistic al celui mai asteptat meci al primaverii - finala.
Pe 26 mai, in seara marii finale UEFA Champions League, Mastercard organizeaza doua proiectii speciale: una in Bucuresti, la Palatul Parlamentului, si cealalta in Cluj-Napoca, in Iulius Parc, unde vor avea acces toti posesorii de carduri Mastercard care au participat si castigat in campania Un bilet poate incepe ceva de Nepretuit.
Sursa fofo: onecountry.com