Zece recomandari pentru redactarea cererilor care va pot scapa de creditele pe care nu le mai puteti plati
renuntare creditcum scapi de creditredactare cereri csalb
Datele pentru acest an publicate de Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar arata incurajator pentru acest tip de a rezolva orice neintelegere care poate aparea intre clienti si banci sau institutii financiare nebancare.
Anul acesta, numarul dosarelor in care partile au reusit sa se impace a crescut cu 80%, in comparatie cu anul 2020, iar beneficiile obtinute de negociatorii
CSALB au trecut de 800.000 de euro.
Cu toate acestea, se poate intampla ca lucrurile sa nu decurga atat de usor daca clientii bancilor si ai IFN-urilor nu completeza in mod corect si la obiect cererea de negociere.
O cerere de negociere trimisa fara minimum de detalii despre situatia creditului, a familiei sau a imprumutatului are sanse mici sa fie acceptata de banca.
Iata cateva recomandari facute de CSALB clientilor care vor sa inceapa o negociere cu banca sau IFN:
1. Cererile adresate CSALB sa fie completate cu suficient de multe informatii pentru a putea fi analizate de comercianti;
2. Sa transmita in timp scurt informatiile sau documentele solicitate de comerciant sau conciliator, in vederea solutionarii cererilor sau negocierilor inregistrate la CSALB;
3. Sunt esentiale completarea cu atentie a datelor de contact (CNP, adresa de e-mail, numar de telefon) si verificarea corespondentei electronice pentru inceperea sau continuarea procedurii de conciliere;
4. Deoarece mai multi consumatori au solicitat eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, in cadrul CSALB, se pot renegocia clauzele contractuale, insa, in cadrul concilierii, nu se poate stabili ca anumite clauze contractuale sunt abuzive sau nu (doar instantele de judecata pot face acest lucru);
5. Consumatorii trebuie sa detalieze in cerere situatia in care se afla: probleme medicale, situatie familiala cu probleme, scaderea veniturilor sau cresterea cheltuielilor, apoi, sa depuna documente care sa sustina ce au prezentat;
6. Nu este nevoie de studii juridice, de invocarea unor legi sau de o analiza a clauzelor contractuale pentru a depune o cerere.
7. Situatia personala trebuie descrisa sintetic, detaliat, in cuvinte simple;
8. Cererile trebuie adresate unui singur comerciat. Sunt consumatori care au trecut mai multi comercianti in aceeasi cerere, iar o cerere nu poate avea mai multi destinatari. In schimb, un consumator poate trimite mai multe cereri catre unul sau mai multi comercianti;
9. Consumatorii pot completa cererea accesand site-ul csalb.ro;
10. Consumatorii pot obtine informatii despre cererile sau dosarele in care se afla, transmitand un e-mail catre office@csalb.ro.
CSALB este o entitate infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza gratuit si in mai putin de trei luni negocierea dintre consumatori si banci sau IFN-uri pentru contractele aflate in derulare.
Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre CSALB, completand un formular online direct pe site-ul
www.csalb.ro.
Daca banca accepta intrarea in procedura de conciliere sau negociere, este desemnat un conciliator.
CSALB colaboreaza cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in Drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta.