Visa Back to Business: Pandemia a schimbat definitiv obiceiurile de plata. Oamenii nu prea mai intra in magazinele in care nu pot plati contactless
visa back to businessstudii carduriplati contactlessutilizare carduri pandemie
Una dintre primele masuri luate in pandemie a fost distantarea: spatiu cat mai mare pus de fiecare dintre noi fata de cei din jur, dar si de obiectele cu un grad ridicat de contaminare. Iar cele mai vehiculate obiecte, cele de care se atingeau milioane de maini erau banii.
Bancnote si monede, tinute nu neaparat in cele mai curate si
igienizate locuri, treceau cel mai des de la o persoana la alta. Pandemia a schimbat, in mare masura acest obicei.
Desi nici ele nu sunt sterile, cardurile contactless au ajuns una dintre metodele preferate de tot mai multi oameni din intreaga lume.
Tendinta este consemnata de studiul Visa Back to Business, ajuns la a cincea editie, realizat in randul a 2.250 de proprietari de afaceri mici, din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore, Emiratele Arabe Unite si SUA.
Una dintre concluziile importante ale studiului este ca magazinele care nu accepta plati contactless prezinta un risc ridicat de a pierde clienti.
Nu mai putin 44% dintre consumatori au declarat ca nu ar face cumparaturi de la un magazin care ofera doar metode de plata care presupun contactul cu un casier sau un dispozitiv de plata comun.
In 2020, doar 17% dintre IMM-urile din SUA incepusera sa vanda produse sau servicii online pentru prima data in timpul pandemiei, iar 57% se asteapta sa o faca in continuare in urmatoarele trei luni.
Online la pachet cu noi provocari
Cu toate acestea, multe IMM-uri au declarat ca online-ul prezinta noi provocari legate de confidentialitatea si securitatea datelor (33%), costul investitiilor in infrastructura digitala (31%) si interactiunea mai redusa cu clientii (30%).
Desi 54% dintre IMM-uri spun ca anul trecut a fost o provocare pentru afacerea lor, 46% au considerat noul context o oportunitate, in crestere fata de 38% in noiembrie 2020.
Antreprenorii care au considerat anul 2020 o oportunitate s-au concentrat pe produse noi (37%) si pe extinderea canalelor de vanzare (34%), in timp ce 23% dintre ei au inceput o afacere complet noua.
Pornind de la premisa ca un grad de digitalizare mai ridicat al comertului poate aduce beneficii enorme afacerilor mici, Visa isi propune sa contribuie la cresterea accesului la solutii digitale si a incluziunii la nivel global prin angajamentul sau multianual de a sustine digitalizarea a 50 de milioane de IMM-uri.
Compania depune eforturi pentru a se asigura ca atat afacerile mici existente, cat si cele nou-create, sunt echipate corespunzator pentru a raspunde cerintelor in schimbare ale consumatorilor si a pasi in viitorul digital.
In Romania, Visa a lansat, in 2021, platforma #MarileAfaceriMici, cu informatii despre solutiile de digitalizare si oferte speciale, pentru a ajuta afacerile mici si mijlocii sa se adapteze la noua realitate economica, generata de impactul pandemic.
In colaborare cu bancile si partenerii sai din Romania, compania a dezvoltat servicii inovatoare adresate IMM-urilor, care transforma modul in care se fac platile si contribuie la optimizarea afacerilor.
La nivel global, Visa a directionat resurse catre IMM-uri prin zeci de programe adaptate nevoilor comunitatilor locale. Printre acestea, a alocat peste 1 milion de dolari ca subventii catre proprietarii de IMM-uri din SUA afectati disproportionat de pandemie, a trimis echipe la circa 900.000 de companii din 18 tari si a transformat acceptarea platilor in 49 de piete prin intermediul Visa Tap to Phone, care permite comerciantilor sa accepte plati contactless printr-o simpla aplicatie mobila.
Foto: pexels.com