Un sfert dintre clientii IFN-urilor fac imprumuturi pentru a sustine educatia copiilor
imprumuturiprovidentmarea britanieclienticompaniiprovident financial romania
Romanii fac imprumuturi in speranta imbunatatirii nivelului de trai si pentru a investi in educatie, arata un studiu efectuat de YouGov la initiativa Provident Financial Romania. Studiul a fost efectuat in perioada 12 aprilie - 6 mai 2013, pe un esantion de 1.478 de respondenti.
Astfel, 35% din cei chestionati au declarat ca apeleaza la imprumuturi pentru mini-investitii in confortul vietii de familie si 22% dintre ei imprumuta pentru cheltuieli legate de educatia copiilor.7 din 10 respondenti au spus ca rapiditatea si aspectul convenabil al produselor si serviciilor financiare oferite sunt cei mai importanti factori de care tin cont atunci cand aleg o institutie financiara.
9 din 10 respondenti au declarat ca imprumuta doar sume de bani care se potrivesc situatiei lor financiare, iar 94% spun ca analizeaza atent avantajele si implicatiile contractarii unui imprumut inainte de semnarea contractului.
Principala ingrijorare pentru 62% dintre participantii la studiu este legata de presiunea cheltuielilor zilnice asupra bugetelor personale, urmata de stabilitatea locului de munca – 17% si de costurile legate de educatia copiilor – 7%. In acelasi timp, 60% dintre respondenti declara ca sunt mult mai atenti cu cheltuielile lor zilnice, iar 31% reusesc sa puna bani deoparte.
„Cercetarea confirma ca deciziile financiare ale clientilor nostri sunt luate in cunostinta de cauza si ca cel mai important factor in aceste decizii il reprezinta gradul de incredere pe care acestia il au in nivelul si stabilitatea veniturilor pe care le castiga. In acelasi timp, sapte din zece persoane chestionate au declarat ca le-ar fi dificil sau imposibil sa faca rost de bani pentru o nevoie urgenta, iar sase din zece nu au un cont bancar. Vom continua sa imprumutam intr-un mod responsabil acest segment social adesea trecut cu vederea de catre alte institutii finaciare.
Astfel, incercam sa le oferim clientilor nostri posibilitatea de a face dintr-o oportunitate o poveste frumoasa, atunci cand este important pentru ei”, a declarat Ivo Kalik, directorul general al Provident Financial Romania.
In ceea ce priveste evolutia economica a tarii in perioada urmatoare, jumatate dintre cei chestionati sunt fie optimisti si intrevad o crestere economica, fie considera ca lucrurile vor ramane la fel. In acelasi timp, 37% dintre cei chestionati se asteapta la o imbunatatire a situatiei lor financiare, fie ca urmare a schimbarii locului de munca, fie datorita realizarii unor venituri mai mari.
Studiul a evidentiat, totodata, si intentiile de investitie ale romanilor: 42% dintre cei chestionati isi doresc deschiderea unui fond de economii. Mai mult, o treime intentioneaza sa investeasca in fonduri private de pensii si asigurari de viata.
Cercetarea YouGov face parte dintr-o initiativa desfasurata in randul clientilor grupului britanic International Personal Finance (IPF) in toate cele sase tari in care acesta este prezent: Romania, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria si Mexic. Rolul sondajului este de a identifica modalitatea in care consumatorii percep climatul socio-economic si care sunt cele mai importante probleme pentru acestia.
IPF este al doilea cel mai mare angajator britanic din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai puternice 250 de companii internationale listate la Bursa din Londra.