Tot mai multi romani se imprietenesc cu mobile banking-ul
mobile bankingsmart bankingplati telefondigitizare banciraiffeisenface id
In 2017, numarul clientilor persoane fizice care folosesc Raiffeisen Smart Mobile, aplicatia de mobile banking a Raiffeisen Bank, a crescut cu aproape 100%.
Romania are cel mai mare numar de clienti digitali din Grupul Raiffeisen Bank International (RBI), dupa Rusia.
Potrivit bancii, clientii opteaza pentru plati de pe telefonul mobil datorita modului simplu de logare si de autorizare a platilor, prin amprenta sau, pentru iPhone X, prin Face ID.
Tot pe mobil, isi pot activa widget-ul prin care isi pot verifica soldul contului fara logare.
La sfarsitul ultimului trimestru din 2017, peste 475.000 de clienti erau activi pe platformele de online banking, iar numarul lor creste cu aproximativ 12.000 lunar.
De asemenea, clientii fac depuneri in lei, schimburi valutare sau isi platesc facturile la unul dintre cele 189 de bancomate multifunctionale (MFM) din reteaua bancii. Nu mai putin de 43% din operatiuni au migrat catre MFM.
In ultima perioada, chiar si cand au nevoie de un credit pentru nevoi personale, romanii se indreapta catre mediul online.
Astfel, portofoliul de credite Flexicredit initiate online a ajuns la echivalentul a 34 de milioane de euro.
Banca arata ca procesul de aprobare a creditelor este 100% online, clientii urmand sa vina in agentii numai pentru a semna contractul. La nivel de grup RBI, creditele solicitate prin canale digitale reprezinta 14,5% din totalul portofoliului.
La finalul lui 2017, 3 milioane de clienti persoane fizice din Europa Centrala si de Est foloseau aplicatiile de online banking ale grupului RBI.