Tot mai multi romani isi rezolva litigiile cu bancile prin CSALB
csalblitigii bancieducatie financiarafinantare firme
Numarul romanilor care si-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu institutiile financiar-bancare prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) a crescut de peste 12 ori, in primele sase luni ale anului, la 188.
Nivelul de constientizare a serviciilor CSALB, mai ales in randul consumatorilor din tara, a inregistrat o crestere constanta, in ultimele luni, sustinut si de Caravanele CSALB, organizate in principalele orase din tara.
Daca, anul trecut, ponderea cererilor venite din Bucuresti-Ilfov depasea 52%, anul acesta, a scazut la 34%, ca urmare a cresterilor inregistrate in judete, in special in Prahova, Iasi, Brasov si Constanta.
In primele sase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai multe fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite in dosare, de 7 ori mai multe fata de 2017.
Modalitatea preferata de transmitere a cererilor conforme a fost, in primele sase luni, e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin posta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).
Zonele cu cele mai multe cereri sunt Bucuresti-Ilfov (190 ) si judetele Prahova (27), Iasi (23), Brasov (17), Constanta (17), Bacau (16).
CSLB este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza OUG nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei2009/22/CE.