Studiu: Plata cu telefonul, acceptata tot mai mult de consumatori
mastercardprime researchstudiutwitterfacebookcomercianticonsumatori
Utilizatorii de retele sociale au o atitudine pozitiva fata de platile mobile si o crestere rapida a utilizarii si a acceptarii la comercianti, se arata intr-un studiu realizat de MasterCard si Prime Research care au urmarit peste 13 milioane de comentarii in social media – pe Twitter, Facebook, bloguri si forumuri din toata lumea. Acestia au o evaluare pozitiva in aproape noua din zece cazuri, iar unii dintre ei citeaza acceptarea platilor mobile drept un avantaj competitiv.
Comerciantii care nu doresc sa accepte astfel de plati se pot vedea in dezavantaj, pe masura ce consumatorii recurg din ce in ce mai mult la optiuni de plata mobile. 2013 a fost anul in care platile mobile au facut trecerea de la „concept” la „utilizare”.
„Cei care folosesc deja acest tip de plati au initiat 81% dintre conversatii in 2013. Aceasta concluzie reprezinta o schimbare fata de 2012
, cand doar 32% dintre cei care vorbeau despre plati mobile le si folosisera”, se arata in studiu.
2014 s-ar putea sa fie anul cand se vor crea relatii de loialitate pe termen lung pentru anumite branduri mobile si tipuri de cumparaturi, ceea ce inseamna ca cei care au in vedere platile mobile ar trebui deja sa urce la bord.
Punctul de vedere al consumatorilor
Confuzia generata de optiunile de plata mobile, pe care o scotea in evidenta studiul din 2012, a fost inlocuita de discutii centrate pe calitatea diverselor produse. Cercetarea arata cum consumatorii au incetat sa se mai intrebe daca sa foloseasca platile mobile (pe locul 3 in topul celor mai discutate subiecte in 2012) si acum se intreaba ce optiune de plata mobila sa foloseasca (pe locul 2 in topul celor mai frecvente subiecte de discutie in 2013).
Utilizatorii sunt cei care dau tonul conversatiilor (81%). Non-utilizatorii au initiat 68% dintre conversatii in 2012. Schimbarea indica faptul ca acum consumatorii au trecut de la discutiile despre plati mobile la testarea diverselor optiuni.
Studiul mai arata ca, atitudinea fata de platile mobile s-a imbunatatit considerabil in randul utilizatorilor (74% in 2013, 58% in 2012). Non-utilizatorii si-au pastrat atitudinea pozitiva (79% in 2013, 76% in 2012). Acest lucru demonstreaza ca experienta utilizatorilor cu platile mobile, calitatea tehnica si reteaua de acceptare se imbunatatesc pentru consumatori.
Cum vad comerciantii platile mobile
„Acceptarea de catre comercianti este cel mai vizibil subiect, generand 15% din totalul conversatiilor si 48% din conversatiile comerciantilor. Studiul arata ca atat consumatorii, cat si comerciantii sustin platile mobile (86%), ceea ce este posibil sa duca la cresterea acceptarii din partea comerciantilor in 2014. De fapt, disponibilitatea la comercianti nu mai constituie o bariera pentru non-utilizatori, cum era in 2012, ci este cel mai mai frecvent discutat subiect cu ton pozitiv, in general, in 2013”, potrivit studiului.
Agenmtii economici sustin peste o cincime dintre conversatii si au o atitudine pozitiva in proportie de aproape 90%. Comerciantii care accepta plati mobile considera confortul acestora un factor-cheie, cu o evaluare pozitiva/neutra in proportie de 97%.
Siguranta platilor mobile
Eforturile de informare a consumatorilor vor fi cruciale pentru succesul si adoptarea platilor mobile. Intrebarile privind securitatea duc la o evaluare negativa in proportie de doua treimi.
Inca exista confuzii in legatura cu modul in care tehnologia mobila va afecta lupta impotriva tranzactiilor frauduloase si neautorizate, in ciuda securitatii solide. Consumatorii care folosesc MasterCard pentru plati mobile sunt protejati de tranzactii frauduloase prin politica sa de „0 liability”
.