In contextul economic actual, marcat de o inflatie ridicata si de dobanzi crescute, tot mai multi romani intampina dificultati in a-si plati ratele bancare. Eleni Skoura, vicepresedinte la ING Bank Romania, subliniaza ca bancile sunt deschise la dialog si ca majoritatea problemelor de plata pot fi solutionate, inclusiv prin restructurarea datoriilor, in colaborare cu consumatorii si cu sprijinul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB).
Skoura afirma ca, in marea majoritate a cazurilor – „99%”, dupa cum precizeaza – ING a reusit sa gaseasca solutii pentru clientii care au intampinat dificultati financiare, adaptand termenele de plata si chiar restructurand datoriile atunci cand a fost necesar. „Oamenii nu doresc sa ia un imprumut pe care sa nu-l ramburseze, ci isi doresc rate corecte. Noi, bancile, nu vrem sa ajungem sa le luam casele – chiar dorim ca oamenii sa prospere”, explica Skoura, subliniind faptul ca bancile cauta solutii amiabile.
In momente de incertitudine, asa cum se dovedesc a fi si cele actuale, rolul bancilor nu este doar de a furniza produse financiare, ci si de a asigura o comunicare deschisa si empatie fata de nevoile clientilor. Asadar, ING Bank si alte institutii bancare colaboreaza strans cu CSALB pentru a oferi suport celor care au nevoie, eliminand necesitatea unei proceduri judiciare si favorizand astfel o solutie rapida si echitabila pentru ambele parti.
"In ciuda greutatilor, oamenii nu au intentii rele, nu vor sa ia un imprumut si sa nu-l mai ramburseze. In schimb, isi doresc sa primeasca rate corecte. Noi, bancile, niciodata nu vrem sa acordam un imprumut si apoi sa le luam casa celor care nu platesc. Nu suntem o agentie imobiliara si chiar vrem ca oamenii sa prospere! Era o vorba care spunea ca nimeni nu vrea mai mult decat bancherul tau sa fii prosper. Pentru ca si el are de castigat din asta: cand ai bani, poti sa-ti rambursezi imprumutul sau sa economisesti.", spune ea pentru CSALB.
CSALB, organizatie creata conform unei directive europene, functioneaza ca un intermediar intre banci si clienti in cazurile de neintelegeri financiare. Potrivit reprezentantei ING Bank, CSALB a adus un echilibru important in relatia dintre consumatori si institutiile financiare, oferind „acel ochi obiectiv de care aveam nevoie”. Procedura CSALB este gratuita pentru persoanele fizice, iar cererea poate fi completata online, facand-o accesibila si rapida.
Un conciliator cu experienta juridica si bancara este desemnat pentru fiecare caz, iar intelegerea la care ajung partile prin aceasta procedura are puterea unei hotarari judecatoresti. „In momentele in care ne aflam intr-un impas sau nu putem gasi un acord, ii incurajam pe clienti sa se adreseze CSALB”, adauga Skoura.
Pentru romanii care au probleme financiare, CSALB poate fi un real sprijin in negocierile cu banca, fie ca este vorba de amanarea platilor, reducerea ratelor sau chiar modificarea termenilor contractului. Prin intermediul CSALB, bancile au posibilitatea de a veni in sprijinul clientilor fara sa fie necesara implicarea instantelor.
Citeste si: Sfatul unui consultant financiar: cand luati un credit, puneti raul inainte. Veti putea sustine rata peste 15 ani daca va imbolnaviti?
Sursa foto: freepik.com
Ultimele NOUTATI
Cele mai grave 5 greseli pe care le fac antreprenorii la inceput de drum si cum sa le eviti
Magia sarbatorilor te asteapta: Cele mai spectaculoase targuri de Craciun din Europa in 2024!
Rezervele valutare ale Romaniei, in scadere - ce ascunde pierderea celor 3 miliarde de euro?
Partenerii nostri
Procedura concedierii disciplinare ca sanctiune - ce trebuie sa stie angajatorii?
Procesul de angajare a lucratorilor straini in Romania - care sunt institutiile nationale implicate?
Cum scoatem din gestiune produsele expirate: documente, monografie contabila si implicatii fiscale
Atentie la decontari: 5 operatiuni care pun probleme in practica si explicatii amanuntite
Proiect: Modificari privind formularele utilizate in activitatea de control a DGAF
Despre managementul calitatii si de ce este important
Untold SRL, amendata cu 15.000 EURO pentru nerespectarea GDPR: ce au descoperit autoritatile