Securea razboiului dintre banci si consumatori, ingropata de CSALB

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Securea razboiului dintre banci si consumatori, ingropata de CSALB
Securea razboiului dintre banci si consumatori, ingropata de CSALB
de Magda Florea la 28 Iul. 2023
Urmareste-ne pe Google News
csalbnegocieri cu bancarate la banci

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) inregistreaza performanta dupa performanta, pe masura ce tot mai multi debitori si banci ajung la un numitor comun, avantajos pentru ambele parti, evitand astfel "razboaiele" lungi si costisitoare duse in fata judecatorilor.
 

 
Cele mai recente cifre ne arata ca in primele sase luni din 2023 bancile au acceptat spre negociere 420 cereri trimise de consumatorii de servicii financiare catre Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB). 
 
Apetitul de negociere al bancilor este cu 27% mai mare fata de perioada similara din 2022, iar numarul negocierilor incheiate cu succes a crescut cu 30%. Astfel, pana in acest moment, in 340 de cazuri consumatorii au parcurs intregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotarare finala – solutie acceptata de ambele parti), cu o treime mai multi decat in perioada similara din 2022. 
 
Alti 290 de consumatori au ajuns la o intelegere amiabila direct cu bancile/IFN-urile, dupa ce au apelat la CSALB. Fata de anul trecut, cresterea acestor intelegeri directe este de 20%.
 

Ce trebuie sa stie romanii care vor sa-si micsoreze rata lunara

 
"In urma negocierilor cu banca in cadrul CSALB majoritatea consumatorilor doresc sa isi diminueze rata lunara.  
 
Dupa ce i se analizeaza situatia financiara si chiar se observa ca acest consumator nu are resurse sau acestea i s-au diminuat, banca propune una sau doua solutii de rezolvare a problemei. 
 
Noi analizam propunerile impreuna cu consumatorul si revenim catre banca in situatia in care consumatorul nu poate plati ratele, in ciuda concesiilor facute de banca. Sunt mai multe runde de negocieri pentru ca trebuie sa tinem cont de ceea ce poate plati consumatorul. Degeaba i-ar oferi banca mai multe solutii daca acesta nu poate efectiv sa achite datoria. Trebuie gasit un echilibru", explica Camelia Popa, conciliator CSALB.
 

Sa vorbim despre comisioanele bancilor ...

 
"Darea in plata nu reprezinta dorinta nimanui. Bancile nu isi doresc sa devina proprietarii locuintelor, bunurilor mobile si imobile. Pentru ca asta in termeni economici inseamna costuri de administrare. Contractul de credit este viu si pot sa apara tot felul de problemei de-a lungul timpului pe care trebuie sa incerci sa le depasesti. Eu personal nu cred nici in dare in plata, nici in procesele in instanta. 
 
Pentru ca nu este ceea ce partile isi doresc in mod real si in al doilea rand sunt timpul si costurile care vin cu astfel de situatii. De aceea recomand dialogul si concilierea in cadrul CSALB, chiar si cand exista un proces de dare in plata", explica Ionut Stefan, conciliator CSALB.
 

Sfaturi pentru romanii care vor sa fie ajutati de CSALB

 
"De foarte multe ori intalnesc situatii in care consumatorii care intra in negociere cu bancile nu ne trimit nici macar contractele de credit spre analiza. Trebuie sa revin la consumator, sa ii solicit documente, scadentarele pe care le-a primit, sa inteleg exact ceea ce-si doreste, cum vede el eficientizarea raportului cu banca. 
 
De multe ori, consumatorii isi doresc ceva, dar nu stiu cum sa ajunga acolo. Le recomand sa formuleze cererile de asa maniera incat sa ne ajute pe noi, dar implicit sa se ajute pe ei insisi ca sa poata obtine cat mai mult din negociere. Conciliatorii nu sunt avocatii vreuneia dintre parti. Noi suntem un liant intre consumator si banca si nu putem sa generam catre banci cereri pe care consumatorii nu le-au formulat", a punctat Dragos Gheorghe, conciliator CSALB.

 
Mai multe detalii pe CSALB.ro
 
Te-ar putea interesa si: Top 9 modificari pe care le aduce facturarea electronica obligatorie, de la 1 ianuarie 2024
 
Foto: Facebook/CSALB
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege
Companii

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege

today27 Ian. 2025
Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient
Life Style

Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient

today27 Ian. 2025
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025
Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
Economie

Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?

today24 Ian. 2025
Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate
Economie

Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate

today24 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie...

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x