Se schimba bancile din Romania: decizie istorica luata de un gigant local, cu sute de mii de clienti la noi in tara
inteligenta artificialabankinglibra bank
Bancile din Romania se schimba, pe masura ce evolueaza inteligenta artificiala, adoptand si ele tehnologia in sistemele pe care le pun la dispozitia clientilor.
Recent, gigantul local Libra Bank a marcat o premiera pe piata bancara autohtona, fiind totodata si una dintre dintre primele din Europa care introduce serviciul de
inteligenta artificiala generativa in aplicatia sa de mobile banking. „Libra Voice” interactioneaza prin voce, in limba romana, cu utilizatorii aplicatiei si ofera informatii in format audio si text privind conturile si tranzactiile, depozitele si creditele clientului, precum si alte analize si informatii despre produsele si serviciile din oferta bancii.
"Inteligenta artificiala generativa are capacitatea de a intelege solicitarile unei persoane, inclusiv cand acestea sunt exprimate in limbajul uzual si de a oferi cele mai bune raspunsuri identificate in universul de informatii la care are acces, in cazul de fata, informatii bancare. Astfel, ”Libra Voice” se comporta precum un interlocutor uman si isi adapteaza de fiecare data raspunsurile in functie de context si stilul conversatiei. Informatiile oferite utilizatorilor ar putea sa nu fie intotdeauna corecte sau complete, insa ”Libra Voice” isi imbunatateste constant performantele pe masura ce gradul de utilizare creste", a transmis banca.
“Libra Internet Bank a fost dintotdeauna una dintre cele mai inovatoare banci din Romania, iar acum a venit momentul sa introducem inteligenta artificiala generativa in tehnologiile noastre. Clientii Libra sunt primii din Romania si printre putinii din Europa ce beneficiaza de acest tip de serviciu in aplicatia de mobile banking. Este o mandrie pentru noi ca acest proiect a fost dezvoltat de la un capat la altul de catre specialistii Libra”, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Libra Internet Bank.
"O premiera absoluta in piata bancara din Romania, “Libra Voice” este disponibila, in versiunea de testare, pentru toti clientii persoane fizice, titulari de cont si se gaseste in aplicatia Libra Mobile Banking pe ecranul de start, iar activarea se face prin apasarea butonului cu simbolul de microfon", mai transmit oficialii bancii.
Cum vor folosi clientii Libra inteligenta artificiala
Clientii bancii pot utiliza “Libra Voice” inclusiv pentru a extrage si analiza informatii din lista tranzactiilor. Astfel, serviciul de inteligenta artificiala generativa are capacitatea de a realiza sinteze cum ar fi, de exemplu, platile realizate catre un anumit comerciant, incasarile dintr-un interval de timp selectat sau caracterizari personalizate ale comportamentului de consum al clientului, bazate pe istoricul de tranzactii.
Foto: freepik.com