Sase din 10 europeni cred ca digitizarea industriei bancare le face viata mai usoara si mai sigura
digitizare bancidigitalizare bancieuropean digital bankingmastercard
Potrivit unui nou studiu Mastercard, intitulat "European Digital Banking", sase din 10 consumatori cred ca digitizarea industriei bancare le face viata mai usoara si mai sigura.
Studiul, realizat in randul clientilor bancilor europene, arata ca, de departe, confortul este cel mai reprezentantiv avantaj al solutiilor bancare digitale, urmat de economia de timp (70%) si usurinta utilizarii (59%).
Studiul Mastercard arata ca loialitatea clientilor fata de banca lor actuala este relativ scazuta.
Astfel, 49% dintre consumatorii din Europa iau in considerare, la un moment dat, trecerea la o banca digitala.
In Germania, in special, consumatorii dau dovada de o loialitate scazuta: 27% dintre ei au in plan sa renunte la banca actuala, in urmatoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai mare rata din Europa.
In acelasi timp, olandezii sunt cei mai loiali clienti. Doar 7% dintre ei iau in considerare sa isi schimbe banca, iar 52% vor sa ramana la institutia bancara ai carei clienti sunt.
In acelasi timp, consumatorii europeni considera ca procesul de digitizare in sectorul financiar va afecta sucursalele bancilor.
Doua treimi cred ca sucursalele institutiilor bancare vor continua sa existe si in urmatoarii zece ani, dar numarul lor va scadea, in timp ce 6% sunt convinsi ca acestea vor inceta sa mai existe, in urmatorul deceniu.
Intrebati ce ar schimba la banca lor, principala cerinta a clientilor a fost confortul, mai exact ca produsele bancii sa fie disponibile oriunde si usor de utilizat (42%). Al doilea cel mai frecvent raspuns a fost flexibilitatea si serviciul de consultanta non-stop (27%).
Studiul a mai aratat ca peste 85% dintre respondenti continua sa foloseasca digital banking (online sau mobil) cel putin o data pe luna, iar 38% folosesc acest serviciu zilnic sau saptamanal.
Cei mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmati de olandezi (51%) si de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking intre zilnic si saptamanal, spre deosebire de doar 26% dintre elvetieni si 27% dintre maghiari.
Studiul, comandat de Mastercard si realizat de Innofact AG, a fost efectuat pe un esantion de 11.915 de respondenti din Italia, Germania, Spania, Franta, Marea Britanie, Polonia, Olanda, Elvetia, Ungaria si Rusia.
Metoda de cercetare a fost prin intermediul interviurilor online. Varsta respondentilor care au participat la studiu este de 18 ani si peste.