Romanii sustin ca nu semneaza contractele ca primarul
creditare responsabilasemnatura responsabila
96% dintre romani considera ca este important sa citeasca foarte atent orice document, inainte sa-l semneze, fie ca este vorba despre un contract pentru cumpararea locuintei sau pentru vanzarea unor bunuri, despre un contract de credit sau despre contractul de munca.
Cu toate acestea, numai 67% spun ca citesc cu atentie contractele de fiecare data, iar 54% recunosc chiar ca au trecut prin cel putin o situatie in care au semnat un document fara sa-l citeasca, releva un sondaj desfasurat de Provident la nivel national, pe un esantion de 1.218 respondenti.
Doua treimi dintre participantii la sondaj spun si ca fiecare semnatura este importanta, inclusiv cele pe documente uzuale cum ar fi procese verbale, facturi sau copii dupa documente originale si ca acorda mare atentie, cand semneaza un document.
In acelasi timp, 4 din 5 spun ca nu au lasat pe altcineva sa semneze in locul lor, indiferent de document, si nici nu ar fi de acord sa faca acest lucru in viitor.
Cea mai importanta semnatura din viata unei persoane este cea de pe contractul de credit, sustin 26% dintre respondentii la sondajul Provident, in timp ce alti 25% cred ca semnatura pe certificatul de casatorie este cea care conteaza cel mai mult.
In acelasi timp, 19% considera importanta semnatura de pe contractul de vanzare a unui bun personal, 13% pe cea de pe certificatul de nastere al copilului, 11% sustin ca este semnatura de pe contractul de cumparare a unui bun personal, iar 8% cea de pe contractul de munca.
In acest context, pentru 64% dintre romani este important sa stie ca institutia financiara de la care au luat sau se gandesc sa ia un imprumut actioneaza responsabil, atunci cand ofera produse financiare clientilor sai.
Cercetarea Provident face parte din campania de Creditare Responsabila lansata recent, prin care compania isi propune sa creasca gradul de constientizare a consumatorilor de produse financiare si sa-i sprijine sa se informeze despre ce presupune o decizie responsabila de imprumut, dar si sa afle detalii despre colaborarea cu cei peste un milion de clienti de pana acum.
Sondajul a fost desfasurat online, in octombrie 2017, pe un esantion de 1.218 respondenti din toata tara, dintre care 59% sunt angajati si 5% sunt antreprenori. Numai 22% au luat, in ultimii cinci ani, un imprumut de la o institutie financiara nebancara cum este Provident.
Prin campania de Creditare Responsabila, Provident isi propune sa creasca gradul de constientizare in randul consumatorilor de produse financiare. In acest sens, a fost creata o sectiune dedicata creditarii responsabile pe pagina de internet a companiei, unde clientii sau potentialii clienti pot afla informatii despre ce presupune o decizie responsabila de imprumut, dar si detalii despre colaborarea Provident cu cei peste un milion de clienti de pana acum. Potrivit comapaniei, este esential ca fiecare client sa inteleaga care sunt responsabilitatile unui imprumut - atat ale companiei, dar si cele proprii.
Campania a fost lansata in 5 septembrie printr-un exercitiu de atentie propus telespectatorilor. Astfel, in reclama difuzata de Provident pe mai multe posturi nationale, exemplul reprezentativ a fost inlocuit cu unul nereprezentativ. Campania a fost desemnata de Art Directors Club ca fiind cea mai creativa din luna octombrie. Scopul exercitiului de atentie a fost de a masura nivelul de interes al telespectatorilor, cand vine vorba despre ofertele institutiilor financiare, fie ca vorbim despre credite sau depozite.