Romanii, lideri regionali in clasamentul utilizatorilor de smartphone-uri
romani smartphoneplati smartphonemastercard
Romanii sunt lideri regionali la numarul de persoane care detin mai mult de un smartphone si il utilizeaza timp de minimum patru ore pe zi.
Conform studiului Mastercard Impactul Inovatiei, dintre cele 23 tari analizate, Romania si Bulgaria au aratat cel mai mare potential de dezvoltare al segmentului de plati mobile.
In prezent, numai un roman din 25 a declarat ca efectueaza plati de pe mobil, insa procentul celor care ar prefera sa utilizeze smartphone-ul pentru plati este de 69%.
La nivelul intregii Europe Centrale si de Est, smartphone-ul este dispozitivul cu cel mai mare potential de a inlocui cardul ca metoda de plata preferata, opt din zece consumatori din regiune indicand acest dispozitiv ca fiind instrumentul lor preferat de plata, dupa card.
Studiul a identificat romanii ca fiind cei mai optimisti dintre europeni cu privire la efectul pozitiv al inovatiei asupra societatii: 82% dintre acestia cred ca inovatia este benefica pentru societate, un procentaj mai ridicat decat in tari dezvoltate, precum Franta (64%), Germania (70%) sau Marea Britanie (74%).
In mod surprinzator, studiul releva ca romanii cu varste intre 40 si 50 ani sunt mai optimisti cu privire la impactul inovatiei asupra societatii decat cei cu varste intre 20 si 29 ani.
Principalele domenii unde respondentii romani au aratat ca si-ar dori sa vada mai multa inovatie sunt sistemul de educatie (53%), transportul public (47%) si sistemul de sanatate (44%).
Studiul a analizat inclusiv metoda favorita de autentificare a tranzactiilor, descoperind preferinte similare in ce priveste utilizarea amprentei utilizatorului, validarea printr-un cod unic de autorizare primit prin SMS si traditionalul cod PIN.
Astfel, in mod interesant, romanii se pare ca sunt pregatiti sa renunte la utilizarea codului PIN pentru autorizarea platii cu cardul.
Numai 29% dintre respondenti au indicat aceasta metoda, in timp ce 37% sunt mai interesati de autentificarea biometrica (30% amprenta si 7% selfie), iar 33% ar prefera sa primeasca prin SMS un cod unic pentru autorizarea fiecarei tranzactii.
Studiul a fost derulat de catre IPSOS Research pentru Mastercard, pe parcursul verii acestui an, si a compilat date din 23 tari, respondentii - cu varste intre 20 si 50 ani - fiind utilizatori de internet si titulari ai unui cont bancar.