Romanii au prins gustul platilor cu Revolut: se transfera si se sparg bani grei pe super-aplicatia financiara
revolutcomportament financiar
Cei de la Revolut tocmai au dat publicitatii cel mai nou raport privind comportamentul de consum al utilizatorilor din Romania. In randurile de mai jos vom afla pe ce isi "sparg" romanii banii din conturile Revolut, dar si la ce suma impresionanta se ridica tranzactiile efectuate de conationalii nostri in primele trei trimestre ale anului curent.
Din raport aflam ca, in primele noua luni ale anului 2022, romanii au efectuat 141 de milioane de tranzactii cu
Revolut, cu 20% mai multe decat in primele trei trimestre ale anului 2021. De asemenea, datele mai arata ca volumul total al platilor realizate cu super-aplicatia financiara s-a majorat cu 17%, in perioada ianuarie - septembrie 2022, fata de perioada similara din 2021.
In ceea ce priveste comportamentul de consum al clientilor romani, cea mai mare crestere, cu +71%, a fost inregistrata pentru cheltuielile generale. Aceeasi categorie a fost pe primul loc si la cresterea numarului de tranzactii (42%), indicand ca Revolut este tot mai mult utilizat ca instrument curent de plata, online, cu cardul fizic sau cu carduri virtuale. Fie ca utilizeaza Revolut pentru cumparaturi online sau pentru plati in punctele de vanzare, fie ca apeleaza la functionalitati precum ”imparte nota de plata”, clientii prefera aplicatia financiara pentru cheltuielile cotidiene sau pentru plati recurente, abonamente la utilitati sau transport, plati in timpul calatoriilor in tara sau strainatate.
"Tendintele remarcate in primele trei trimestre ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2021, indica un comportament al consumatorului care oscileaza intre satisfacerea nevoii de libertate de miscare, socializare si divertisment si precautia in privinta cheltuielilor pentru produse si servicii necesare in viata de zi cu zi", transmit reprezentantii Revolut, care puncteaza faptul ca utilizatorii romani ai super-aplicatiei financiare se pozitioneaza intre ”traieste clipa” si teama de recesiune!
Prin urmare, observam din raport, divertismentul a inregistrat o crestere importanta fata de aceeasi perioada a anului trecut, de 42% in privinta sumei totale cheltuite, urmat de platile in restaurante si pentru servicii turistice (31%). La polul opus, cele mai mari scaderi ale sumelor cheltuite au fost remarcate pentru servicii (-10%) si utilitati (-5%).
"Impactul inflatiei asupra comportamentului de consum al romanilor se vede din reducerea cheltuielilor/utilizator cu categorii de servicii si bunuri care erau in mod constant pe un trend de crestere - marfuri alimentare (-3,50%) si utilitati (-2,90%). Pe de alta parte, revenirea la o mobilitate similara celei din perioada anterioara pandemiei de COVID-19 si relaxarea populatiei in privinta problemelor de sanatate se vede din trendul ascendent pentru cheltuielile de transport (suma medie/utilizator) care au crescut cu 18% si din reducerea cheltuielilor cu sanatatea, igiena personala si beauty (-1,6%). Cu alte cuvinte, pandemia este de domeniul trecutului, inflatia si cresterea costului de trai sunt preocuparile constante ale romanilor pentru ca acestea le pot afecta planurile de calatorie si fondurile pentru activitatile care ii relaxeaza", mai transmite Revolut.
Totusi, raportul arata ca romanii nostri sunt destul de echilibrati: "In general, romanii au fost mai atenti cu banii si au cheltuit mai putin la shopping sau pentru <cosul zilnic>, in supermarketuri", constatandu-se, de asemenea, o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 20% la 17%, iar in cazul cumparaturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 14%.
Avem si date despre buget. Cati bani "sparg" romanii pe super-aplicatia financiara
Raportul ne arata ca, in primele trei trimestre din 2022, un utilizator de Revolut din Romania a cheltuit, in medie, 611 EUR pentru divertisment, 470 EUR pentru calatorii, 386 EUR pentru shopping, 295 EUR pentru produsele cumparate din supermarket-uri (marfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 282 EUR in restaurante, cafenele, baruri si pentru servicii de catering. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sanatate, igiena personala si cosmetice (159 EUR).
"Categoria de varsta care pare sa nu fie afectata de cresterea preturilor si de inflatie este 18-24 ani. Clientii din acest segment de varsta au fost singurii ale caror cheltuieli au crescut pentru toate categoriile de marfuri si servicii, cu 68% (primele 9 luni 2022 vs. primele 9 luni 2021). Cea mai mare suma medie/client cheltuita de aceasta categorie a fost de 382 EUR/client pentru divertisment. De asemenea, un client din acelasi segment a cheltuit in primele noua luni ale acestui an cu 35% mai mult pentru servicii de ospitalitate (in restaurante, cafenele, baruri).
La polul opus, categoriile de varsta 25-34 si 35-44 au aratat mai multa prudenta cu propriile bugete. Acestea au redus cheltuielile pentru cumparaturile din supermarket-uri (-4%, respectiv -6%), cu serviciile (-13%, respectiv -19%), cu shopping-ul (-4%, respectiv -10%), cu utilitatile (-7%, respectiv -13%)", se mai noteaza in raport.
Un alt aspect interesant este ca utilizatorii Revolut de sex masculin sunt mai atenti la cheltuielile lor decat femeile: "In timp ce barbatii au cheltuit mai putin pentru servicii (-16%) si utilitati (-9%), femeile au continuat sa plateasca mai mult, fata de primele noua luni ale anului trecut, pentru aproape toate categoriile de cumparaturi, mai putin in cazul utilitatilor (-4%)".