Risti sa ramai fara bani pe card: greseala care te lasa falit
fraude onlinefraude carduriescrocherii online
Nu este zi in care directorul spam din casuta de posta electronica sa nu fie bombardat cu mesaje nesolicitate. Majoritarea acestora contin oferte de... escrocherii. Fie ca ni se spune ca am castigat la o loterie de pe nu stiu ce insula din Pacific sau ca un biet muribund se afla-n cautare de mostenitori pentru milioanele sale de dolari, escrocii sunt inventivi si nu prea.
Cine se informeaza cat de cat si are simtul realitatii nu prea poate cadea in niste plase atat de subdrede.
In randul escrocheriilor, amenintarea venita, chipurile, din partea bancii ca iti va inchide contul daca nu-ti actualizezi datele personale este una dintre cele mai mari.
Cine vrea sa ramana fara contul in care isi primeste salariul sau isi tine economiile?
In acelasi timp, cine primeste un mesaj aparent din partea bancii sale considera ca acesta este credibil intrebandu-se cum ar putea sti cineva al cui client este.
Tocmai ca nu stie, insa escrocii merg la ghici, in aceeasi maniera in care o fac horoscoapele. De exemplu: astazi, balantele se vor intalni cu o veche cunostinta sau astazi, pestii primesc vesti bune. Din puzderia de oameni nascuti in zodia balantei si in cea a pestilor se va intampla ca unii sa dea peste un fost coleg de scoala sau de liceu si sa primeasca vreo veste buna.
La fel si escrocii calculeaza ca probabilitatea de a nimeri clienti ai celor mai mari banci este ridicata. Dintr-o mie de mesaje trimise, vor nimeri si clienti ai bancii X sau Y.
Unele dintre cele mai recent atacuri de acest fel au avut drept tinte clientii care aveau carduri emise de ING si de BRD.
Clientii au primit mesaje transmise in numele celor doua bancii, prin care hackerii au incearcat sa obtina datele de logare la conturile bancare. In ultima perioada, mesajele false vizeaza actualizarea datelor sau accesarea unor servicii bancare online.
Nu accesati link-uri suspecte
Bancile le atrag atentia clientilor sa nu acceseze link-uri primite pe e-mail si sa anunte rapid autoritatile cand sunt victimele hackerilor.
De asemenea, expertii in securitate cibernetica recomanda verificarea sursei reale a mesajului primit, iar, cand nu suntem siguri, sa validam transmiterea informatiei cu expeditorul ei.
"Cand activam in mediul online, este foarte posibil sa primim frecvent mesaje in care suntem amenintati cu intreruperea unui serviciu, daca nu validam datele contului. Un astfel de exemplu: atacatorii folosindu-se de elemente de brand ale BRD Groupe Societe Generale", potrivit reprezentantilor Directoratului National de Securitate Cibernetica.
In acelasi timp, trebuie sa fim atenti la corectitudinea gramaticala, de sintaxa si la eventuale greseli de exprimare care pot aparea in text, semn ca textul ar putea fi tradus automat din alta limba.
"Nu accesam link-uri sau atasamente din astfel de mesaje. Le putem analiza cu o solutie de securitate. Raportam orice tentativa malitioasa catre Departamentul de IT al firmei, daca mesajul a venit pe o adresa sau un dispozitiv de la serviciu, sau putem suna la 1911 ori trimite mail la alerts@dnsc.ro, pentru ca echipa DNSC sa verifice informatia si sa emita o alerta pentru alti utilizatori despre aceasta metoda de atac", scrie DNSC pe pagina sa de Facebook.
Foto: pexels.com