Recuperator de creante: Bancile isi vand creditele si la 10% din valoare
recuperare creantekruk datoriibanci datoriicreante bancidiscount datorii
S-a dus vremea cand bancile nu-si faceau griji ca pot recupera creditele acordate "cu buletinul". Acum, bancile prefera sa-si vanda creditele care au o probabilitate mica de recuperare cu un discount si de 90%, preferand astfel sa incaseze o suma mica, dar sigura.
”Discounturile sunt negociate pe un pachet intreg, in care sunt mii de credite. Acestea sunt analizate in functie de multi factori si se stabileste apoi probabilitatea de recuperare a lor. In functie de asta se negociaza un discount care poate ajunge si la 90%”, a afirmat Claudiu Bud, Director Divizia de Vanzari si Servicing KRUK Romania, companie specializata pe recuperarea de creante, in cadrul unei conferinte de presa.
Discountul este cu atat mai mare cu cat suma care trebuie recuperata este mai mare, cu cat persoana respectiva este mai in varsta sau cu cat datoria este mai veche.
Compania poate achizitiona creante in nume propriu sau in numele unor creditori care mandateaza firma in acest sens.
Totusi, firma, odata ce a achizitionat un credit, nu poate adauga noi dobanzi la acesta, avand astfel o posibilitate limitata de a intinde creditul pe mai multi ani, a afirmat Bud.
Cea mai mare suma transmisa spre colectare catre KRUK Romania in perioada ianuarie septembrie 2013 este de peste 6,7 milioane lei, creanta a unei persoane juridice din regiunea Munteniei.
In perioada ianuarie - septembrie 2013 au fost transferate catre KRUK Romania creante cu o valoare nominala totala de 1,12 miliarde lei.
Muntenia este regiunea cu valoarea cea mai mare transferata catre KRUK Romania in aceasta perioada, si anume 396 milioane lei (35% din valoarea totala), urmata de Transilvania, cu 347 milioane lei (31% din valoarea totala).
La polul opus se situeaza Dobrogea, cu 94 milioane lei (8% din valoarea totala).
In perioada ianuarie - septembrie 2013 a fost transferat catre KRUK Romania un numar total de 364.641 creante.
Foto: BNR.