Cumparaturi fara frontiere
Prin intermediul comertului online, magazinele internationale devin mult mai usor accesibile. Conform unui studiu recent, comandat de Comisia Europeana, consumatorii au la dispozitie de 16 ori mai multe optiuni, atunci cand comanda din magazinele virtuale din Europa, decat daca ar cumpara din magazinele locale traditionale.
„Folosind modalitatile de plata internationale, precum MasterCard sau Maestro, consumatorii au acces la o paleta variata de produse si servicii, disponibile in Europa, sau chiar dincolo de granitele continentului”, spune Jennifer Rademaker, Senior Vice President of Core Products, din cadrul MasterCard Europe. „Cumparaturile virtuale pot fi facute dintr-o multime de magazine, care pot fi localizate din Paris pana in Varsovia, consumatorii beneficiind de aceleasi standarde de siguranta, insa de mult mai mult confort.”
„In afara de reducerile de sezon, shopping-ul online atrage si printr-o categorie ce exista exclusiv in mediul virtual – in Romania, aproape 100 de site-uri colective activeaza in domeniul ofertelor, cu reduceri de pana la 90%, disponibile tot timpul anului”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe. „Ofertele cu extra discount reprezinta un imbold solid pentru ca romanii sa faca prima tranzactie cu cardul pe internet si incet, incet sa treaca din offline in online. Un bun exemplu este campania derulata in vara lui 2012 alaturi de 3 astfel de comercianti, pentru sustinerea platilor cu cardul Maestro, care a generat cresteri lunare chiar si de 14 ori. In trei luni de promotie, posesorii de carduri Maestro au cumparat peste 110.000 de vouchere, cele mai cautate domenii fiind restaurantele si divertismentul.”
Social media – aduce valoare experientei de shopping
Odata cu dezvoltarea social media ca un canal complementar comertului online traditional, consumatorii continua sa descopere noi modalitati prin care pot face cumparaturi. Acestia se implica mai mult in procesul de cumparare, impartasind informatii cu persoane care au aceleasi pasiuni ca ei. Prin intermediul social media, consumatorii pot citi comentariile unor persoane care au achizitionat produsul/serviciul respectiv, sau pot primi feedback in timp real de la prietenii lor, inainte de a cumpara un produs/serviciu – fie punand link-ul catre produsul/serviciul respectiv, fie facand o poza produsului/serviciului respectiv.
Online si offline
In ultimul an, shopping-ul pe internet si pe telefonul mobil s-a dezvoltat foarte mult. Pentru numerosi europeni, smartphone-ul a devenit un adevarat partener de cumparaturi: in septembrie 2012, peste 13% dintre posesorii de smartphone au achizitionat bunuri si servicii cu ajutorul dispozitivului.
Dar aceasta evolutie online nu a generat o scadere a vanzarilor comertului traditional. Dimpotriva, consumatorii care cumpara online, dar si din magazinele traditionale, beneficiaza de avantajele ambelor medii.
„Cumparaturile pe mai multe canale, cu ajutorul smartphone-urilor si al tabletelor, reflecta modul in care consumatorii traiesc si interactioneaza in ziua de azi: se intalnesc, ies in oras cu prietenii, dar vor sa comunice cu ei si in mediul online”, explica Jennifer Rademaker. „Shopping-ul are la baza acelasi principiu: consumatorii pot vedea un produs pe internet, dar decid sa il cumpere din magazinul real, sau vice-versa, astfel incat sa poata beneficia de cele mai bune oferte si servicii disponibile.”
Conform unui studiu recent realizat de comScore, 44% dintre posesorii de smartphone-uri din Marea Britanie au cumparat de pe internet cel putin o data, in timp ce erau intr-un magazin real.
Comerciantii inteleg aceasta tendinta in crestere si isi adapteaza strategia de retail. Alt studiu recent realizat de The Economist Intelligence Unit si comandat de MasterCard a aratat ca 30% dintre comercianti integreaza platformele online cu eforturile offline. In Germania, de exemplu, retailer-ul Sportschek a introdus tablete si iPad-uri in magazine. Astfel, consumatorii au acces la echipamente de sport care sunt mai dificil de stocat in magazin, iar retailerul ofera, in acelasi timp, si servicii de asistenta la fata locului.
Siguranta, o prioritate
O tranzactie sigura trebuie sa stea tot timpul la baza deciziei consumatorului de a cumpara orice produs/serviciu. Indiferent de mediu, online sau offline, MasterCard asigura derularea tranzactiilor in deplina siguranta, prin intermediul standardului MasterCard SecureCode, fie ca este vorba de carduri de credit, de debit sau preplatite.
Consumatorii romani pot alege din mai multe modalitati internationale de plata:
MasterCard permite consumatorilor sa achizitioneze online, produse si servicii, cu plata ulterioara (tranzactie de credit / pay later).
Maestro permite consumatorilor sa achizitioneze online, produse si servicii, cu plata imediata (tranzactie de debit / pay now).
Cardurile preplatite permit consumatorilor sa achizitionete online, produse si servicii cu un card pe care este incarcata o anumita suma.
Toate aceste instrumente de plata MasterCard pun la dispozitia consumatorilor o metoda sigura de plata datorita facilitatii MasterCard® SecureCode™.
„Siguranta tranzactiilor online nu trebuie sa constituie o bariera pentru consumatori. Diversitatea modalitatilor de plata disponibile pentru publicuri diferite, incluzand studenti si tineri profesionisti, permite consumatorilor sa se bucure de toate beneficiile comertului electronic. Perioada reducerilor este o oportunitate foarte buna pentru cei care cumpara online, intrucat, pe fondul perioadei economice dificile, acestia isi pot eficientiza costurile, beneficiind de preturi reduse si de o gama larga de produse”, concluzioneaza Jennifer Rademaker.
Sfaturi pentru cumparaturi online in siguranta
Aproximativ 60% dintre familiile din Europa prefera sa cumpere online, pentru a profita de preturile mai bune, disponibile in comertul electronic. In ciuda acestui fapt, una din cinci persoane are retineri in a divulga informatii financiare in mediul online. Odata cu dezvoltarea comertului electronic si raspandirea computerelor, a tabletelor si a smart phone-urilor la nivel global, cardurile MasterCard au devenit o solutie sigura si simpla pentru comertul online intern si international.
In plus, MasterCard a dezvoltat cateva ghiduri practice care va ajuta sa faceti cumparaturi online in siguranta, astfel incat sa va bucurati de oportunitatile oferite de e-commerce, bucurandu-va de confortul si caldura casei dumneavoastra. Astfel, evitati ambuteiajele, costurile de parcare, cozile de la cabinele de proba si de la casele de marcat, care sunt adesea asociate cumparaturilor in magazin.
Inainte de a face o achizitie
Cautati adresele web care incep cu https:// („s” vine de la sigur) si au un simbol in forma de lacat in partea din dreapta jos a barei de instrumente a browser-ului. Acest lucru va confirma ca datele dvs. personale sunt transmise in siguranta.
Faceti cumparaturi si pe site-uri internationale, unde s-ar putea sa gasiti oferte foarte bune.
Cititi politica de confidentialitate a companiei. Puteti gasi informatii despre eforturile sale de a va proteja dreptul la intimitate si despre politicile sale privind colectarea, utilizarea si transferul datelor personale catre alte organizatii.
Verificati daca exista simbolul MasterCard® SecureCode™ pe site, ca garantie a securitatii oferite de comerciantul online. MasterCard® SecureCode™ este o parola personala sau un cod pentru plati online, pe care numai dumneavoastra, in calitate de posesor de card, il puteti folosi, pentru siguranta suplimentara in tranzactiile online.
Verificati identitatea juridica a magazinului online. Acest lucru include datele de contact, numarul de identificare de la Registrul Comertului, codul unic de inregistrare (VAT code), modalitati de plata si livrare, termeni si conditii, perioada pe care o aveti la dispozitie pentru a va razgandi si politica de returnare.
Fiti practic. Bazati-va pe familie, prieteni si organizatiile de protectie a consumatorilor pentru recomandari si review-uri ale comerciantului online. Nu cumparati produse sau servicii scumpe de la comercianti despre care nu stiti nimic.
In timpul unei achizitii online
Consumatorilor li se pot solicita informatii personale si financiare, necesare pentru tranzactiile cu cardul. Acestea includ: marca sub care este este emis, numarul, numele de pe card, data de valabilitate, codul de siguranta de pe verso-ul cardului (nu si PIN-ul) si adresa de livrare.
Pentru a beneficia de maximum de siguranta:
a. Nu divulgati niciodata codul dvs. PIN in mediul online.
b. Nu oferiti niciodata informatii financiare si personale, ca raspuns la o solicitare venita pe mail. Companiile de carduri si bancile nu solicita niciodata astfel de informatii pe email.
In plus, MasterCard opereaza un program online de monitorizare a fraudelor, care scaneaza internetul pentru a detecta site-uri frauduloase. In eventualitatea in care un site fraudulos este detectat, provider-ul sau este rugat sa inchida site-ul si sunt notificate autoritatile responsabile.
Dupa o achizitie
Pastrati inregistrari ale tranzactiilor online. Acest lucru s-ar putea traduce prin a face o copie tiparita sau una digitala a paginii pe care ati efectuat tranzactia sau a paginii de confirmare a comenzii. O astfel de pagina are rolul unei chitante.
Verificati extrasul de cont al cardului dumneavoastra pentru a va asigura ca tranzactiile online au fost procesate corect.
Puteti primi banii inapoi daca aveti probleme cu achizitia online pe care ati realizat-o, prin intermediul serviciilor noastre de Chargeback. Aici sunt incluse situatii ca cea in care nu primiti comanda, vi se solicita bani pentru o comanda pe care nu ati facut-o sau primiti un extras de cont ce contine o greseala.
Consumatorii sunt sfatuiti intotdeauna sa contacteze mai intai comerciantul online. Totusi, daca problema nu poate fi rezolvata impreuna cu comerciantul, contactati banca emitenta, ca sa aflati mai multe despre optiunile pe care le aveti la dispozitie.
Politica Responsabilitate Zero (Zero Liability). Beneficiati de facilitatea de Zero Liability din momentul in care notificati banca despre pierderea sau furtul cardului. Inainte de a notifica banca, sunteti responsabil in limita a 150 de euro, in functie de politicile bancii dumneavoastra. Exista si cateva reguli de care trebuie sa tineti cont, pentru a putea beneficia de Zero Liability: sa aveti contul bancar la zi, fara intarzieri la plata, sa nu fi divulgat nicio informatie care ar fi putut ajuta infractorul sa savarseasca frauda, sa nu fi reclamat doua sau mai multe astfel de situatii in ultimele 12 luni.
Urmand aceste recomandari, puteti sa faceti cumparaturi online foarte simplu si sigur, cu un card MasterCard si sa beneficiati de optiunile multiple ale vanzarilor electronice.
Pentru mai multe recomandari despre cumparaturile online, accesati site-ul EduCard - http://www.mastercard.com/ro/personal/ro/education/siguranta-tranzactiilor/cumparaturi-online.html sau http://www.mastercard.com/ro/personal/ro/education/cumparaturi-online/.