Rate mai mici la banci. Cum reusesc tot mai multi romani sa castige bataliile cu bancile si IFN-urile
csalbbancirateifncentrul de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar
Ultimul an a adus provocari financiare foarte dificil de gestionat pentru multi dintre romani. In timp ce unii si-au pierdut locul de munca, altii si-au vazut veniturile drastic diminuate, pe fondul crizei sanitare.
Problema cea mai mare este aceea ca nu putini sunt cei care au angajamente cu bancile sau IFN-urile si trebuie sa plateasca lunar rate catre institutiile de finantare.
Din moment ce veniturile s-au diminuat sau chiar au disparut, romanii au fost nevoiti sa gaseasca solutii pentru a-si diminua povara ratelor.
Si le-au gasit, la CSALB (Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar).
Prin procedura gratuita pusa la dispozitie de CSALB, romanii care intampina dificultati financiare pot sa negocieze cu bancile si IFN-urile si sa reuseasca astfel sa isi reduca costul lunar al ratelor, ceea ce poate reprezenta un veritabil "colac de salvare" pentru multe familii din tara noastra.
Conform datelor CSALB, numarul dosarelor de conciliere, incheiate cu succes, a crescut cu 80% in primul semestru, fata de perioada similara a anului trecut.
Beneficiile totale obtinute de clienti, prin sume mai mici de plata, dar si de banci prin continuarea contractului de credit, se ridica la 800.000 de euro, in primul semestru. Este cea mai mare suma semestriala din ultimii sase ani.
Numarul dosarelor solutionate in cazurile de neintelegere dintre IFN-uri si clienti este, insa, mai mic in primul semestru al acestui an, decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Expertii din cadrul CSALB pun la dispozitie romanilor procedura de negociere cu banca in mod gratuit, iar o solutie se poate obtine in maximum 3 luni.
Cifrele din spatele activitatii CSALB incurajeaza tot mai multi romani sa creada in sansa lor de a castiga bataliile cu institutiile de credit
Romanii au toate sansele sa fie increzatori in sprijinul oferit de CSALB in relatia cu institutiile financiare, daca tinem cont de faptul ca evolutia ultimilor ani indica o scadere semnificativa a numarului de cereri refuzate de banci, dintre cele inregistrate de CSALB de la 80%, in 2016, la 45%, in 2018, si 28%, in 2020.
De altfel, nu mai putin de 95% dintre negocierile purtate in 2021 s-au incheiat prin acceptarea de catre consumatori si banci a solutiilor propuse de conciliatori.
Potrivit lui Alexandru Paunescu, presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, in 2021, se observa o disponibilitate mai mare a consumatorilor si a bancilor de a negocia si de a face unele compromisuri pentru pastrarea relatiilor contractuale, evitarea proceselor in instanta si pentru beneficiile obtinute de ambele parti.
Daca, in primele sase luni ale anul trecut, existau 116 negocieri incheiate cu impacarea partilor, anul acesta, sunt 211 cazuri in care partile s-au impacat, in primul semestru.
Astfel, 92% din dosarele de negociere formate anul acesta sunt deja solutionate, fata de doar 50% in aceeasi perioada a anului trecut, lucru care arata ca mecanismele de solutionare alternativa ale bancilor s-au perfectionat, iar disponibilitatea partilor de a ajunge la o intelegere este mai mare. La nivelul cererilor, situatia este asemanatoare cu cea de anul trecut, insa este nevoie de cateva recomandari pentru consumatori.
Centrul de Solutionarea Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza Ordonantei Guvernului nr.38/2015 privind privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE. CSALB are misiunea de a organiza, administra si monitoriza solutionarea, prin proceduri SAL, a litigiilor dintre consumatori si comerciantii a caror activitate este reglementata, autorizata si supravegheata/monitorizata de Banca Nationala a Romaniei, precum si sucursalele comerciantilor ce desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei in domeniul bancar. Pentru mai multe informatii se poate accesa pagina de internet www.csalb.ro sau suna la numarul 021 9414 (numar cu tarif normal).