Puteti apela la CSALB si pentru probleme legate de plati online sau dare in plata
rezolvari csalbprobleme csalbdare in platasolutii csalb
Desi majoritatea cererilor se refera la credite, rate si comisioane, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) solutioneaza o gama variata de probleme pe care le puteti intampina in relatia cu institutiile financiar-bancare.
De la rezervarea unei vacante, la situatii legate de bani alocati prin programe finantate din fonduri europene, CSALB propune solutii pentru cele mai diverse solicitari.
Citeste si:
Cum se aplica normele programului "Investeste in tine" si cine poate beneficia de el
Anul acesta, CSALB a gestionat cazuri foarte variate. Astfel, rezervarea unei vacante a dat batai de cap unui client: contul i-a fost debitat, desi site-ul de rezervari il anuntase ca are un card invalid. In cele din urma, banca la care avea cardul i-a restituit suma achitata.
Totdata, pentru cine face constant cumparaturi online, diferenta de curs dintre momentul platii si momentul procesarii platilor poate fi solicitata bancii, prin intermediul CSALB. Mai multi clienti au cerut bancilor banii rezultati din aceste diferente.
De asemenea, exista dosare ale clientilor care au facut cerere de dare in plata a locuintei. Scopul acestora a fost ca, prin negocierea cu banca, intermediata de CSALB, sa isi poata pastra apartamentul.
In acelasi timp, un consumator din Maramures a apelat la CSALB pentru eliberarea unor sume de la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura. Solutia propusa a fost eliberarea acelor sume.
Nu in ultimul rand, unor consumatori, ca urmarea a cererii depuse prin intermediul CSALB, le-au fost sterse, de catre comerciant, datele inregistrate, in mod eronat, la Biroul de Credit.
Citeste si:
CSALB simplifica depunerea cererilor cu ajutorul unei aplicatii
Va puteti adresa CSALB intr-o multitudine de cazuri:
- popriri asupra sumelor exceptate de la executare (de exemplu, asupra banilor alocati prin programe finantate din fonduri europene);
- plati eronate sau probleme cu transferurile bancare;
- desfiintari de depozite inainte de scadenta sau alte probleme legate de depozitele bancare;
-situatii referitoare la asigurari financiar-bancare sau la cardurile de credit.
In primele sase luni din 2018, numarul celor care si-au rezolvat neintelegerile cu banca sau IFN-ul prin intermediul CSALB a crescut de peste 12 ori, la 188.
In aceeasi perioada, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai multe fata de perioada similara a anului trecut.
Citeste si:
Majoritatea romanilor fac cumparaturi online in timpul programului
CSALB este o organizatie europeana, non-profit, independenta, infiintata in 2016 pentru solutionarea alternativa a neintelegerilor cu bancile sau cu IFN-urile, oferind posibilitatea de conciliere sau de arbitraj intre client si banca sau IFN.
Foto: pexels