Profitul Raiffeisen Bank a scazut cu 25%, la 536 milioane de lei
profit raiffeisen bankrezultate raiffeisen romaniacredite raiffeisen
Raiffeisen Bank a incheiat al treilea trimestru al anului 2019 cu un profit net de 536 milioane de lei, fata de 718 milioane de lei, cat inregistra in aceeasi perioada a anului trecut.
Scaderea cu 25% a profitului net (an la an) provine din cateva evenimente nerecurente cum sunt: schimbarile metodologice de provizionare a riscului de credit si provizionarea participatiei in subsidiara Aedificium Banca pentru Locuinte.
Citeste si:
Piata electro - IT din Romania a crescut la aproape 2,3 miliarde de dolari
Cheltuielile operationale ale bancii au crescut cu 8%, in primele noua luni din 2019, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la un miliard de lei, de la 930 milioane de lei, in aceeasi perioada de timp din 2018.
Potrivit bancii, principalele zone de presiune asupra costurilor sale provin din investitiile in ritm sustinut pentru dezvoltatea capabilitatilor tehnologice si digitale ale bancii, cresterea costului cu salariile angajatilor, dar si din cerintele regulatorii, mai precis a contributiei la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.
Activele totale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 42,38 miliarde de lei, la 30 septembrie 2019, in crestere cu 8%, an la an, iar veniturile bancii au avansat cu 5%, la 1,95 miliarde de lei.
Creditele nete au crescut cu 13% la T3, an pe an, iar toate segmentele de clienti au inregistrat evolutii pozitive: soldul creditelor catre corporatii mari si medii a crescut cu 14% fata de aceeasi perioada din 2018, creditele pentru IMM-uri au crescut cu 5%, iar cele pentru persoane fizice cu 9%, echilibrat, atat credite pentru achizitii de locuinte, cat si de nevoi personale.
Rata creditelor neperformante a scazut la 3,9%, la finalul lunii septembrie 2019, fata de 4,3%, in T3/2018.
Costul cu provizioanele a crescut semnificativ, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 147 de milioane lei, dar aceasta evolutie nu a fost generata de o degradare a calitatii portofoliului de credite, ci a survenit pe fondul unor schimbari metodologice.
De asemenea, numarul clientilor digitali ai bancii (cei care folosesc aplicatiile de online si mobile banking) a ajuns, in trimestrul al treilea din 2019, la 675.000.
La finalul trimestrului al treilea, portofoliul de carduri de credit Raiffeisen Bank a continuat sa creasca, banca continuand sa fie lider de piata, cu peste 500.000 de carduri active.
La sfarsitul celui de-al treilea trimestru din 2019, banca avea 4.829 de angajati, 366 agentii (din care 32 cashless) si o retea de peste 820 de ATM-uri, 22.200 de POS-uri si 290 masini multifunctionale.
Citeste si:
Peste jumatate dintre romani fac cumparaturi online cel putin o data pe luna
Raiffeisen Bank deserveste in Romania peste doua milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri si 5.750 de corporatii mari si medii.