Profit net de aproape 600 de milioane de lei pentru Raiffeisen Bank
profit raiffeisen bankrezultate raiffeisen bankcredite raiffeisendepozite raiffeisen
Raiffeisen Bank a incheiat trimestrul al treilea din 2020 cu un profit net de 583 milioane de lei, in crestere cu 9%, fata de primele noua luni din 2019.
Banca a precizat ca profitul net anuntat anul trecut, in trimestrul al treilea, a fost afectat de evenimente nerecurente (provizioane pentru litigii, pentru Banca pentru Locuinte Aedificium), pe cand profitul net de anul acesta nu a mai fost marcat de astfel de influente.
In primele trei trimestre ale acestui an, Raiffeisen Bank a atras de la clienti depozite insumand 40,84 miliarde de lei, in crestere cu 17% fata de 30 septembrie 2019.
Comisioanele incasate de banca au fost mai mici cu 13% la finalul trimestrului al treilea 2020, an la an, in principal din cauza perioadei de carantina, in care economia a incetinit semnificativ, dar si a eforturilor bancii de a oferi clientilor servicii tranzactionale convenabile si eficiente din punct de vedere al costurilor, cum sunt pachetele de cont curent, cu beneficii si tranzactii gratuite, migrarea operatiunilor de numerar de la sucursale catre masini multifunctionale si canale electronice etc
Potrivit bancii, noul context generat de pandemie a facut atentia la costuri primordiala, iar cheltuielile operationale, de aproximativ un miliard de lei, s-au pastrat la acelasi nivel, fata de aceeasi perioada de timp din 2019.
In comparatie cu finalul anului trecut, portofoliul de credite a crescut cu 4%.
Banca participa la programul IMM Invest si a aprobat pana acum credite de peste 1,2 miliarde de lei.
Banca sustine cresterea microintreprinderilor romanesti prin programul european pentru ocuparea fortei de munca si inovare sociala EaSI, facilitand accesul acestora la imprumuturi de pana la 120.000 de lei, fara garantii.
Lansat in septembrie 2020, noul program de microcreditare vizeaza companiile de dimensiuni reduse, care intampina dificultati in accesarea serviciilor de finantare traditionale.
Raiffeisen Bank a lansat, imediat dupa perioada de carantina, oferte foarte avantajoase pentru populatie, atat pentru creditele de consum, cat si pentru creditele ipotecare.
Astfel, banca a atins, in trimestrul al treilea, volume record de credite noi pentru persoanele fizice, ceea ce a contribuit substantial la cresterea de 3% a stocului total de credite acordate clientilor, fata de trimestrul similar din 2019.
Numarul clientilor digitali ai bancii (cei care folosesc aplicatiile de online si mobile banking) a ajuns, in trimestrul al treilea din 2020, la 800.000.
"In aceast an cu totul atipic, am schimbat enorm de multe lucruri in banca intr-un timp foarte scurt, incercand sa fim cat mai aproape de clienti, parteneri, mediul de afaceri, autoritati. Credem ca impreuna putem traversa cu bine aceasta criza sanitara si economica. Am tratat activitatea noastra cu grija si prudenta pentru a putea asigura continuitatea afacerii, preocupati, in primul rand, de sanatatea si siguranta angajatilor si clientilor nostri.
Am implementat moratorii private si publice in timp record pentru a ne ajuta clientii sa faca fata dificultatilor actuale, am redus temporar unele comisioane tranzactionale pentru a incuraja platile electronice, am expediat cardurile acasa la clienti, prin curier.
In paralel, insa, am continuat sa finantam sustinut economia reala si populatia si am crescut portofoliul imprumuturilor cu 4%, in acest an, fata de finalul anului trecut.
Date fiind conditiile - carantina din trimestrul al doilea, scaderea veniturilor operationale si cresterea provizioanelor bancii - faptul ca raportam o crestere a creditarii, ma face sa fiu foarte multumit de ce am reusit ca echipa", a declarat Steven van Groningen, presedinte&CEO Raiffeisen Bank.