Profit net de 787 milioane de lei pentru BRD, la jumatatea anului
rezultate brdprofit brdoperatiuni brdcredite brddepozite brd
Pentru primul semestru al anului in curs, BRD a raportat performanta financiara si comerciala dinamica. Profitul net a insumat 787 milioane de lei, de la 757 milioane, in primul semestru din 2018.
Rezultatul operational brut a ajuns la 805 milioane de lei, in crestere cu 12,9% fata de perioada similara a anului trecut, excluzand contributia la Fondurile de Garantare a Depozitelor si de Rezolutie.
Indicatorul cost/venit s-a imbunatatit cu 2%, atingand 45,5%, in primul semestru din 2019 fata de 47,5%, in primul semestru din 2018.
Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creantele din leasing, au crescut cu 2,3%, in comparatie cu finalul lunii iunie 2018, datorita segmentelor retail si companii mari. Atat creditele de consum cat si de locuinte au contribuit la cresterea creditarii pe segmentul retail (+3,0%).
Pe segmentul corporate, creditele pentru companii mari (+2,3%) si portofoliul de leasing (+10,4%) au fost principalele surse de crestere.
Valoarea finantarilor noi de leasing a fost mai mare cu +33% fata de prima jumatate a anului 2018 gratie cererii atat din partea intreprinderilor mici, cat si a IMM-urilor.
Depozitele clientilor au crescut cu 1,9% fata de perioada similara a anului trecut. Cresterea anuala a economisirii pe segmentul retail a fost de 3,2%, an pe an, determinata de intrari mai mari cu 23%, in conturile curente ale persoanelor fizice, impulsionate de venitul disponibil in crestere.
Indicatorul credite nete/depozite a fost de 67,5%, la finalul lunii iunie 2019, cvasi-stabil fata de finalul lunii iunie 2018.
Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la 1.609 miliarde de lei, in primul semestru din 2019, in crestere cu 8,7% fata de perioada similara a anului trecut.
Veniturile nete din dobanzi au crescut cu 11,4% in dinamica anuala datorita volumelor mai mari si schimbarilor pozitive de structura, intr-un context de piata favorabil din perspectiva ratelor de dobanda.
"Rezultatele obtinute in primul semestru inseamna pentru noi, in primul rand, incredere din partea clientilor, pentru care vrem sa fim mai buni nu doar de la un semestru la altul, ci in fiecare zi, alaturi de echipa de oameni extraordinari ai acestei banci.
De asemenea, performanta financiara reconfirma ca, in plin proces de transformare, continuam sa avem o baza solida, pentru a ne putea atinge pe deplin obiectivele de digitalizare, simplificare si eficientizare pentru clientii nostri.
Facem trecerea catre un model de business cu multiple canale digitale, ce vor fi implementate treptat, totodata, mentinand si prezenta noastra fizica. ContALL - primul agregator de conturi bancare din Romania si un prim pas catre Open Banking - si Instant Top Up sunt doar cateva exemple ale demersului nostru de digitalizare", a declarat Francois Bloch, director general al BRD Groupe Societe Generale.
Citeste si:
Dacia obtine cea mai mare crestere a cotei de piata din Uniunea Europeana la jumatatea anului
BRD - Groupe Societe Generale opereaza o retea de 699 de unitati si ocupa o pozitie importanta pe piata romaneasca a cardurilor, cu aproximativ 2,4 milioane de carduri si o retea de acceptare de aproximativ 27.000 POS-uri si aproape 1.600 ATM-uri. Activele totale ale bancii erau, la finalul lunii iunie 2019, de 55 miliarde de lei.