Profit net de 114,1 milioane de lei pentru CEC Bank in primul trimestru din 2020
profit cec bankrezultate cec bankcredite cec bankproduse cec bank
CEC Bank a incheiat primul trimestru din acest an cu un profit net de 114,1 milioane de lei, in crestere cu 26%, in comparatie cu primele trei luni ale anului trecut. Veniturile din dobanzi au insumat aproximativ 372 milioane de lei, in crestere cu 15% fata de primul trimestru din 2019, iar veniturile din comisioane s-au majorat cu 13%, la circa 73 de milioane de lei.
In acelasi timp, activul net bilantier a crescut cu 11% peste sfarsitul anului trecut, la 36,5 miliarde de lei. Soldul creditelor (la valoare bruta) a fost de 20,8 miliarde de lei, la sfarsitul primului trimestru din 2020, in usoara crestere fata de sfarsitul lui 2019.
Banca a acordat credite noi in valoare de peste un miliard de lei, in primul trimestru, inclusiv 773 de finantari catre IMM-uri, in valoare de peste 585 milioane de lei.
Sursele atrase de la clientela nebancara au insumat circa 29 de miliarde de lei, in crestere cu 4% fata de sfarsitul lui 2019, iar valoarea titlurilor de stat din portofoliul CEC Bank la sfarsitul trimestrului s-a ridicat la peste 10 miliarde de lei, in crestere cu 32% fata de decembrie 2019.
In linie cu obiectivele strategice, CEC Bank a reusit sa-si imbunatateasca si indicatorii prudentiali.
Astfel, indicatorul de solvabilitate a bancii pentru primele trei luni este de 20,96%, in crestere semnificativa fata de perioada similara a anului trecut (16,45% pentru primul trimestru din 2019).
Indicatorul de lichiditate se ridica la circa 200%, la sfarsitul perioadei, dublu fata de nivelul minim de 100% conform reglementarilor.
Rata creditelor neperformante a scazut la 5,02%, la 31 martie 2020, situandu-se la un nivel apropiat de media din sistemul bancar.
"Am avut un debut de an promitator. Mai ales in primele doua luni din 2020, am consemnat o crestere robusta a portofoliului de credite si a veniturilor, care au continuat trendul de crestere de anul trecut.
Situatia s-a schimbat dupa aparitia pandemiei de coronavirus, care a determinat reducerea abrupta a activitatii economice si, implicit, scaderea cererii de credite dupa declansarea starii de urgenta.
Banca s-a concentrat, dupa declararea situatiei de urgenta, pe masuri pentru a asigura continuitatea activitatii si pe solutii pentru clientii persoane fizice si companii afectate de criza.
In primul trimestru, am continuat eforturile in directia digitalizarii si modernizarii: platile cu cardul au crescut cu 50%, iar numarul de utilizatori de Internet si Mobile Banking cu 40%, fata de perioada similara din 2019.
In aceasta perioada, CEC Bank a lansat o serie de servicii noi: platile cu cardul de pe mobil, procesul de inrolare online a noilor clienti, in linie cu planul nostru de afaceri", a declarat Bogdan Neacsu, presedinte-director general CEC Bank.