Profit mai mare cu 26,5% pentru Grupul BRD, in primul trimestru
profit brdrezultate brdclienti brddepozite brdcredite brd
In primul trimestru din acest an, Grupul BRD a obtinut un profit net de 414 milioane de lei, rezultat in crestere cu 26,5% fata de aceeasi perioada din 2017.
A rezultat, astfel, o rentabilitate anualizata a capitalurilor proprii de 22%, fata de 19,3%, in primul trimestru din 2017, si o rentabilitate a activelor de 3%, de la 2,6%, in primul trimestru din 2017.
Profitul net la nivelul bancii a atins 392 milioane de lei, la finele primului trimestru din acest an, in comparatie cu 307 milioane de lei, dupa primele trei luni din 2017.
Totalul activelor a crescut cu aproape 9% la 31 martie 2018 atat in cazul Grupului cat si al Bancii, fata de 31 martie 2017, si cu aproximativ 2% fata de 31 decembrie 2017.
Venitul net bancar al Grupului BRD a atins 724 milioane de lei, in trimestrul I 2018, mai mare cu +11,4% in comparatie cu trimestrul I 2017, sustinut de cresterea veniturilor nete din dobanzi, volume mai mari, cheltuieli operationale stabile si costul riscului pozitiv.
Veniturile nete din dobanzi au inregistrat o rata de crestere de doua cifre, mai mari cu 14,2% in dinamica anuala, influentate pozitiv de efectele de volum si de tendinta ascendenta a ratelor de dobanda (cresterea ratelor de dobanda la lei incepand cu septembrie 2017, ROBOR 3M la 2,03% in trimestrul I 2018, +1,2 puncte procentuale fata de trimestrul I 2017).
Veniturile nete din comisioane au crescut cu 5,2% beneficiind de volume de tranzactii in crestere si de contributia pozitiva a serviciilor de custodie si depozitare.
Cheltuielile operationale au atins 385 milioane de lei, cvasi-stabile in comparatie cu trimestrul I 2017, urmare contributiei mult mai reduse la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare si la Fondul de Rezolutie (-50,5%).
Cheltuielile cu personalul au fost mai mari cu +11,3% urmare inregistrarii provizionului in legatura cu al 13-lea salariu si ajustarii pachetelor de compensatii, in linie cu conditiile de piata, avand in vedere presiunile de pe piata muncii.
Grupul BRD a inregistrat o imbunatatire considerabila a calitatii activelor: rata creditelor neperformante a scazut la 6,2%, la finalul lunii martie 2018 (fata de 10,3%, la finalul lunii martie 2017). In paralel, gradul de acoperire a ramas solid la 75,4%, in comparatie cu 77,4% la finalul lunii martie 2017 (toti indicatorii conform metodologiei ABE).
Soldul creditelor nete acordate clientilor a crescut cu 5,5% in dinamica anuala, pentru banca, si cu 5,9%, pentru grup, in comparatie cu finalul lunii martie 2017, datorita evolutiei favorabile inregistrata pe segmentele persoane fizice si mari clienti corporativi si a fost relativ stabila in comparatie cu decembrie 2017.
Atat grupul, cat si banca si-au mentinut o structura echilibrata a resurselor si plasamentelor si un nivel confortabil de lichiditate in primul trimestru al anului 2018.
Indicatorul credite nete/depozite a atins 65,5%, la 31 martie 2018, (de la 65,4%, la 31 decembrie 2017, si 66,3%, la 31 martie 2017) pentru banca, si 68,6%, la nivel de grup, incluzand si creantele din leasing financiar (constant fata de 31 decembrie 2017 si 69,2% la 31 martie 2017)
La 31 martie 2018 Banca avea 753 agentii, fata de 810, la 31 martie 2017, si 760, la 31 decembrie 2017.
Numarul clientilor activi pe segmentul persoanelor fizice, la nivel de banca, a crescut cu aproximativ 33.000, la 31 martie 2018, fata de 31 martie 2017, ajungand la 2,18 milioane clienti persoane fizice.
Soldul creditelor nete (inclusiv leasing) a atins 30,4 miliarde de lei, in crestere cu 6,0% in comparatie cu sfarsitul lunii martie 2017, crestere adusa de o intensificare a activitatii pe segmentul persoanelor fizice si mari clienti corporativi.
Pe segmentul retail, cresterea creditelor a fost sustinuta de dinamica favorabila inregistrata de creditele de consum negarantate si de creditele pentru locuinte.
Productia de credite pe segmentul persoanelor fizice a atins 1,4 miliarde de lei, in trimestrul I 2018, mai mare cu 9% in dinamica anuala, fiind sustinuta de cresterea productiei creditelor pentru locuinte, in crestere cu 68%, in dinamica anuala, in comparatie cu trimestrul I 2017, pana la 517 milioane de lei.
Pe segmentul non retail, soldul creditelor nete a crescut cu 0,9%, in dinamica anuala, cu o performanta solida inregistrata pe segmentul mari clienti corporativi (+6,9% in dinamica anuala) compensand in intregime scaderea portofoliului de credite inregistrata pe segmentul IMM.
Depozitele clientelei au crescut pe ambele segmente, retail si non retail, depozitele totale atingand 44,3 miliarde de lei, mai mari cu 7%, in comparatie cu finalul lunii martie 2017, cu intrari in crestere la nivelul depozitelor in conturi curente.
Cresterea depozitelor pe segmentul retail a fost de 8,5% fata de finalul lunii martie 2017 (din care, conturile curente au fost mai mari cu 27% in dinamica anuala) in timp ce cresterea depozitelor pe segmentul non retail a fost de 4,4% fata de finalul lunii martie 2017 (din care, conturile curente au fost mai mari cu 2,7% in dinamica anuala).