Profit in crestere cu 41% pentru Raiffeisen Bank, in primul trimestru din 2021
rezultate raiffeisen bankprofit raiffeisen bankdepozite romani
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net de 198 milioane de lei, cu 41% mai mare fata de primele trei luni din 2020, pe fondul unui nivel considerabil mai mic al costului riscului.
La finele primului trimestru, activele totale ale bancii au crescut cu 9%, an la an, la 52,2 miliarde de lei, dar veniturile bancii au scazut cu 4% fata de primul trimestru din 2020, in ciuda cresterii creditelor nete, fiind afectate in primul rand de ratele de dobanda in scadere si de veniturile din comisoane reduse cu 8%.
Cheltuielile operationale au scazut cu 2%, fata de primele trei luni ale anului anterior, in special pe fondul unor costuri semnificativ mai mari inregistrate in martie 2020, in prima faza a pandemiei, menite sa acopere nevoia de materiale igienico-sanitare si echipamente de protectie pentru crearea unui mediu sigur de desfasurare a activitatii pentru angajatii si clientii nostri.
Potrivit bancii, criza sanitara a adus un comportament mai prudent, orientat spre amanarea cheltuielilor si o inclinatie spre economisire din partea clientilor, astfel incat depozitele au inregistrat o crestere de 9%, in martie 2021, comparativ cu martie 2020.
In primul trimestru din 2021, soldul total al creditelor aprobate pentru corporatii mari si medii a depasit valoarea inregistrata in primul trimestru al anului trecut.
La sfarsitul primului trimestru, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor a crescut cu 15%, in raport cu primele trei luni din 2020, in timp ce numarul clientilor cu care banca are o relatie de creditare a trecut de 14.000.
La finalul lunii martie 2021, numarul clientilor digitali activi a ajuns la aproape 900.000. Astfel, 43% dintre clientii persoane fizice ai bancii erau activi digital, fata de 34% in martie 2020. Tranzactiile efectuate prin aplicatiile de mobile si internet banking au crescut cu 63%, fata de perioada similara a anului trecut.
In 2021, 75.000 de clienti, in medie, in fiecare luna au inceput sa foloseasca serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank, fata de 54.000 lunar, la inceputul lui 2020.
Raiffeisen Bank continua sa fie lider pe piata cardurilor de credit din Romania la finalul lunii martie 2021, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Platile cu cardurile de cumparaturi, in martie 2021, au crescut cu 26% fata de martie 2020, iar pe ansamblu, in primul trimestru din 2021, au fost cu 12% mai mari fata de perioada similara din 2020.
"Suntem multumiti de rezultatul nostru din primele trei luni ale anului 2021, intr-o perioada in care am continuat sa fim preocupati de siguranta clientilor, partenerilor si angajatilor, insa, in egala masura, ne-am concentrat eforturile pentru sprijinirea relansarii economice, prin oferirea de solutii financiare potrivite nevoilor clientilor si economiei reale.
Datorita masurilor luate, moratorii publice si private si a prelungirii lor am reusit mentinerea profilul de risc la niveluri sanatoase si ne-am bucurat sa observam cum clientii nostri au depasit cu bine aceasta perioada dificila.
Portofoliul de credite al bancii a crescut cu 4% comparativ cu T1 2020, cu un varf de crestere de 15% al portofoliului de credite IMM, in mare masura datorita implicarii noastre puternice in programul IMM Invest.
Pentru noi conteaza foarte mult feedback-ul clientilor pe care il colectam printr-o platforma foarte performanta - PULS. Datele stranse de la clienti ne arata ca toate eforturile bancii din ultimul an au fost apreciate, Raiffeisen Bank continuand sa fie recomandata de catre clienti datorita produselor oferite si a digitalizarii serviciilor sale.
In primul trimestru al acestui an, scorul general de recomandare al bancii a inregistrat o crestere de 10%, comparativ cu primul trimestru din 2020, ramanand la nivelul maxim atins si in ultimul trimestru din 2020", a declarat Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.