Premii de 57.500 de lei pentru plati de 0,89 de lei
premii mastercardplati card
Mai multe tranzactii cu cardul, in valoare de 0,89 lei, aferente pretului unui bilet de calatorie in transportul public din Sibiu, au fost desemnate castigatoare in urma tragerilor la sorti din cadrul campaniei "Plateste cu cardul tau MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal si noi te premiem!", organizata de InfoCons si MasterCard.
Cele mai mari premii au fost oferite in urma extragerii speciale de primavara din luna martie, care a marcat si finalul campaniei, cand mai multi norocosi au castigat premii in valoare de 57.500 lei fiecare.
Campania s-a derulat intre lunile mai - decembrie 2015, platile cu cardurile MasterCard si Maestro fiind automat inscrise in cursa pentru premii in valoare totala de 1,7 milioane de lei.
Un sondaj derulat in randul castigatorilor a aratat ca majoritatea utilizeaza cardurile pentru plati, in mod frecvent, 94% dintre ei afirmand ca il folosesc pentru orice tip de cumparaturi, in timp ce mai putin de 4% folosesc cardul doar pentru cumparaturile de valori mari.
Acest aspect releva o transformare a mentalitatii consumatorilor din Romania, care incep sa perceapa beneficiile utilizarii cardului ca instrument cotidian de plata.
In pofida slabei penetrari a serviciilor bancare in zona rurala, 12,7% dintre castigatori provin din acest mediu.
Mai mult, trei sferturi dintre ei realizeaza plati cu cardul de cateva ori pe saptamana, iar 96% platesc orice tip de cumparaturi cu cardul.
Din punct de vedere regional, cei mai multi dintre castigatori sunt din Muntenia (45%), confirmand polarizarea platilor cu cardul in zona Bucurestiului.
Muntenia este si una dintre cele mai active regiuni in ceea ce priveste utilizarea cardurilor, 42% dintre cei chestionati afirmand ca fac cel putin o plata pe zi cu cardul.
Muntenia are si cea mai mare pondere a utilizatorilor tehnologiei contactless din totalul castigatorilor, o treime dintre cei premiati fiind adepti ai acestei metode de plata.
Avansul tehnologiei de plata contactless in 2015 a fost insa foarte vizibil la nivelul tuturor castigatorilor desemnati de extragerile la sorti din cadrul campaniei - ponderea celor au declarat ca efectueaza plati contactless fiind cu 50% mai mare, la finalul anului, fata de primavara lui 2015, la inceputul campaniei.
Aproape 40% dintre castigatori au peste 45 ani, fapt ce arata ca educatia financiara in ce priveste beneficiile platii cu cardul da roade.
Desi tinerii cu varsta sub 24 ani sunt cei mai putini la numar dintre castigatori (3,4% din total), ei sunt cei mai activi in utilizarea cardurilor, 48% dintre acestia afirmand ca efectueaza plati cu cardul in fiecare zi.
Castigatorii campaniei au afirmat ca principalele motive pentru care aleg plata cu cardul sunt confortul si utilitatea acesteia. Aproape 40% folosesc cardul pentru ca este mai util decat banii lichizi, iar o treime nu se simt confortabil sau in siguranta, cand au numerar asupra lor.