Peste 1 milion de euro obtinuti din negocierile consumatorilor cu bancile
rezultat csalbmediere csalbbani csalbnegocieri csalb
Negocierile realizate prin Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, de peste trei ori mai mare, fata de valoarea din 2017.
Potrivit institutiei, beneficiul de 1,015 milioane de euro, este atat pentru consumatori, cat si pentru intregul sistem bancar din Romania.
Suma reprezinta o diminuare a efortului de plata pentru consumatorii romani, obtinuta, in 2018 si, in acelasi timp, permite continuarea raporturilor contractuale in care s-au angajat cele partile.
"Daca ne gandim ca, in anul 2017, consumatorii romani au obtinut o diminuare a efortului de plata de 303.000 de euro, in urma negocierilor cu bancile, cresterea inregistrata anul trecut este remarcabila.
Depasirea pragului de 1 milion de euro arata, pe de o parte, faptul ca tot mai multi consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, in schimbul rezolvarii litigiilor in instanta si, pe de alta parte, disponibilitatea bancilor de a negocia", a spus Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.
Cel mai important caz, din punct de vedere valoric, solutionat de conciliatorii CSALB anul trecut, a fost cel al unui consumator din Bucuresti care a obtinut o reducere a efortului de plata de aprope 39.000 de euro.
In acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare si restituirea comisionului de acordare a creditului.
Acelasi consumator a obtinut, tot prin intermediul CSALB, stergerea soldului de 18.000 de euro, pentru un credit incheiat cu o alta banca.
In 2018, cererile catre CSALB aproape s-au triplat
Tot in 2018, cererile venite din partea consumatorilor au depasit, inca din octombrie, pragul de 1.000 si au incheiat anul la nivelul de 1.293, de la numai 505, in 2017.
Numarul dosarelor constituite in 2018 a crescut cu 255%, in raport cu numarul dosarelor formate in 2017, de la 214 dosare, la 550 dosare. Dintre aceste dosare, 90% au fost solutionate favorabil, prin intelegerea partilor.
Activitatea CSALB a fost eficientizata anul trecut si prin introducerea aplicatiei online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere.
De la introducerea aplicatiei, la sfarsitul lunii iulie, si pana la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicatiei (reprezentand aproximativ 30% din numarul total al cererilor conforme inregistrate in anul 2018).
In acest an, CSALB va continua campania de informare a consumatorilor prin intermediul Caravanei CSALB. In 2018, reprezentantii Centrului au prezentat beneficiile concilierii consumatorilor din Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta si Iasi. Anul acesta, Caravana CSALB isi propune sa ajunga si in alte orase importante ale tarii, precum Craiova, Brasov, Sibiu sau Oradea.
Consumatorii pot afla ca intreaga procedura este gratuita pentru ei si timpul de rezolvare a unui dosar este de cel mult 90 de zile. In plus, de la conciliatorii care insotesc Caravana CSALB, pot obtine informatii directe despre modul in care se desfasoara negocierile cu bancile.
Tot pentru o mai buna comunicare cu consumatorii, anul acesta CSALB va implementa si un sistem de call-center.