O noua campanie ANAF de informare, prin SPV, referitoare la utilizarea caselor de marcat electronice
informare fiscinformare anafinformare spvinformare case marcat
Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, desfasoara, in Spatiul Privat Virtual, o noua campanie de informare a contribuabililor, pentru stimularea acestora de a se dota cu case de marcat electronice si pentru indeplinirea voluntara a obligatiilor fiscale.
Prin SPV sunt transmise scrisori informative, catre patru categorii de contribuabili, in functie de situatia in care acestia se regasesc, conform evidentelor institutiei:
- celor care au declarat numarul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate prin Formularul 394 - Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectiate pe teritoriul national de catre persoane inregistrate in scopuri de TVA, insa nu figureaza inscrisi in evidentele ANAF si cu Cererea de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparetelor de marcat fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF;
- celor care figureaza in evidentele ANAF inregistrati cu Cererea de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparetelor de marcat fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF insa aparatul/aparatele nu figureaza ca fiind instalat/e;
- celor care, potrivit prevederilor art.1, alin (1), din OUG nr. 28/1999, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeasi ordonanta, si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie;
- celor care figureaza inscrisi in evidentele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale, insa nu si-au indeplinit obligatiile prevazute de legislatia in vigoare privind transmiterea datelor fiscale catre ANAF.
ANAF aminteste ca a inceput, de la incepand din 1 august, o ampla actiune de control in vederea combaterii evaziunii fiscale si pentru cresterea conformarii la declarare a obligatiilor fiscale la bugetul de stat.
Controalele vor conduce la identificarea in timp real a erorilor, care, daca sunt remediate in timp util, vor determina plata unor obligatii fiscale accesorii mai mici, in comparatie cu cele rezultate in urma unei inspectii fiscale generale. Contribuabilii vor avea posibilitatea de a-si corecta declaratiile si de a se conforma la plata obligatiilor, potrivit legii.
De asemenea, in cadrul actiunii, inspectorii antifrauda vor verifica inclusiv modul in care contribuabilii respecta obligatia legala privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.